رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف زندان بندرعباس

13:03 - 11 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۴۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد.
علی صالحی،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت‌وگو با میزان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد.

صالحی تصریح کرد: در نتیجه پیگیری‌های مستمر اعضای شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش میان طرفین یک پرونده قتل عمد، خوشبختانه اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام نمودند و این زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس، از قصاص رهایی یافت.

وی گذشت این خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال در تأسی از سیره نبی مکرم اسلام (صلی اللّه علیه وآله وسلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای برقراری صلح و سازش در این پرونده قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به تأکیدات مؤکد و نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، تصریح کرد:ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص‌ترین ارزش‌های دینی و معیار‌های اخلاقی است که اگر در سطح جامعه نهادینه شود و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *