بیش از ۴۵ درصد پرونده‌های خراسان شمالی به صلح و سازش منتهی شد

9:24 - 12 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۴۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری از مجموع ۲۱ هزار و ۲۴۷ فقره پرونده دارای قابلیت سازش تعداد ۹ هزار ۶۳۹ فقره در مجموع بیش از ۴۵ درصد پرونده‌ها به سازش منتهی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با میزان با اعلام خبر آزادی دو محکوم به قصاص نفس طی پنج ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ از مجموع ۲۱ هزار و ۲۴۷ فقره پرونده دارای قابلیت صلح و سازش تعداد ۹ هزار ۶۳۹ فقره در مجموع بیش از ۴۵ درصد پرونده‌ها به سازش منتهی شده است.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری، با قدردانی از روحیه گذشت اولیاء دم و همچنین تقدیر و تشکر از تلاش‌های مدیران قضایی و قضات اجرای احکام، واحد‌های مددکاری و صلح و سازش زندان، اعضاء شورای‌های حل اختلاف و ستاد استانی صبر و همچنین ریش سفیدان، معتمدین و معمرین و عوامل بومی و محلی در ایجاد مصالحه فی مابین طرفین در این پرونده‌ها تصریح کرد:خوشبختانه مردم استان خراسان شمالی بار‌ها ثابت کردند که در حوزه صلح و سازش سرآمد هستند و به همین اعتبار استان خراسان شمالی در این خصوص عملکرد قابل ملاحظه‌ای داشته است و از دیرباز در ردیف استان‌های ممتاز کشوری قرار دارد بطوریکه می‌توان اذعان داشت در نتیجه اقدامات اصلاحی انجام شده فرهنگ سازش به نحو قابل توجهی در بین مردم خراسان شمالی نهادینه شده است.

وی افزود:با وجود ظرفیت‌های فراوانی که این استان در زمینه صلح و سازش دارد و با لحاظ روحیه گذشت و مصالحه مردم ولایی و شهید پرور این استان و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در بین این مردم بعنوان امری پسندیده و مورد قبول انتظار داریم این روند اصلاحی در سال جاری بیش از پیش بهبود یابد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در تداوم مسیر اقدامات اصلاحی زمینه‌ها و موجبات حصول سازش در ۵ فقره پرونده قتل عمدی نیز تا حدود قابل توجهی در استان فراهم شده؛ ابراز امیدواری کرد: با حصول سازش قطعی تا پایان شهریور ماه سال جاری آمار مصالحه در این پرونده‌ها به ۷ فقره افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از بهبود ۷ درصدی عملکرد شورا‌های حل اختلاف استان طی پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *