قاچاق ابزارآلات و آچارهای دستی در زیر سایه ممنوعیت واردات/ افزایش قیمتی نداشته‌ایم

8:00 - 12 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۳۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران گفت: واردات ابزارآلات و آچارهای دستی به‌طور کامل ممنوع است و فقط ابزارهای برقی و بادی وارد می‌شود بنابراین ابزارآلات و آچارهای دستی که در حال حاضر در بازار وجود دارد به‌صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فریدون غمام‌نو در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت بازار و چالش‌های صنف ابزارفروشان، گفت: در حال حاضر بازار در رکود است و تا زمانی که صنعت ساختمان‌سازی رونق پیدا نکند صنف ابزارفروشان نیز در حال رکود قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران در خصوص اینکه چند درصد ابزارآلات تولید داخلی است، گفت: ۹۰ درصد ابزارها در داخل کشور وارداتی هستند به علت اینکه مواد اولیه، فناوری و تکنولوژی کافی در کشور وجود ندارد بنابراین زمانی که ممنوعیت ایجاد می‌شود  فناوری نیز به وجود نمی‌آید.

وی افزود: در حال حاضر واردات ابزارآلات و آچارهای دستی به‌طور کامل ممنوع است و فقط ابزارهای برقی و بادی وارد می‌شود و وزارت صمت این ممنوعیت را ایجاد کرده است بنابراین ابزارآلات و آچارهای دستی که در حال حاضر در بازار وجود دارد به‌صورت قاچاق وارد کشور شده است.

غمام نو در خصوص اینکه چرا در داخل کشور ابزارها تولید نمی‌شود، گفت: توان تولید این ابزارها در کشور نیست، زیرا یک‌سری آچارهایی وجود دارد که تکنولوژی بالایی دارند و امکان تولید در داخل کشور خیلی کم است.‌

‌وی در خصوص اینکه آیا روند قیمت‌ها در این صنف افزایش داشته است، گفت: زمانی که رونق و فروشی در بازار نیست بنابراین افزایش قیمتی هم به وجود نمی‌آید به‌اندازه کافی همه کالاها در دولت قبلی گران شده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *