مدیر مرکز نوآوری بهران‌تِک: طرح‌ها و ایده‌های نویی در حوزه فرآورده‌های نفتی دریافت کرده‌ایم

15:27 - 10 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۲۵۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر مرکز نوآوری بهران‌تِک گفت: این مرکز برای پاسخ‌گویی به نیازهای توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در حوزه فرآورده‌های نفتی فراخوان حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان را اعلام کرد، که استقبال و مشارکت بسیار خوبی از این فراخوان صورت گرفت و طرح‌ها و ایده‌های نویی را در حوزه‌های اعلام‌شده دریافت کرده‌ایم.

امین شاکری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص هدف از تشکیل و نحوه فعالیت‌ مرکز نوآوری بهران‌تِک، گفت: مجموعه نفت بهران با ۶۰ سال سابقه فعالیت در حوزه صنعت روانکار به‌منظور برطرف کردن نیازهای این صنعت و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و بهره‌مندی از نظرات نخبگان و پژوهشگران و متخصصان در کشور اقدام به راه‌اندازی مرکز نوآوری بهران‌تک کرد.

وی افزود: این مرکز به‌منظور حمایت و شتاب‌دهی طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان و فناورانه ایجاد شد، تا نخبگان و پژوهشگران را موردحمایت قرار داده و طرح‌ها ی آنان را به مرحله تجاری‌سازی و عرضه به بازار برساند، که قطعاً این برنامه منجر به توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی خواهد شد.

شاکری ادامه داد: در همین راستا مرکز نوآوری بهران تک برای پاسخ‌گویی به نیازهای موجود در حوزه فرآورده‌های نفتی فراخوان حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان را اعلام کرد، که استقبال و مشارکت بسیار خوبی از این فراخوان صورت گرفت و طرح‌ها و ایده‌های نو یی را در حوزه‌های اعلام‌شده دریافت کرده‌ایم.

مدیر مرکز نوآوری بهران‌تِک گفت: ابتدا طرح‌های ارسالی را به‌وسیله کارگروه‌های ارزیابی و داوری که داریم از همه ابعاد و جوانب مورد پایش و بررسی قرار می‌دهیم و از بین آن‌ها طرح‌هایی که از جنبه اقتصادی و دیگر موارد موردنظر تأیید شوند اقدام به سرمایه‌گذاری از طریق این مرکز و یا سایر ظرفیت‌هایی که در زیست‌بوم نوآوری کشور موجود است می‌کنیم تا این طرح‌ها به مرحله تجاری‌سازی و عرضه به بازار برسد.

وی با اشاره به این‌که یکی از اولویت‌های ما حمایت از طرح‌هایی است، که از مناطق محروم و کم برخوردار کشور ارسال می‌شود، گفت: یکی از نیازهای کشور به‌خصوص صنعت نفت امکان استفاده از دانش تخصصی، پژوهشی نخبگان و صاحب‌نظران کشور به‌ویژه جوانان است، تا با برطرف شدن نیازهای این صنعت، کشور را در عرصه‌های مختلف به خودکفایی برسانیم و از واردات محصولات بی‌نیاز کنیم.

شاکرمی در پایان گفت: مرکز نوآوری بهران‌تِک، به‌ عنوان یکی از اعضای زیست‌بوم نوآوری کشور در نظر دارد، یک پل ارتباطی بین جامعه دانشگاهی و نخبگان کشور و صنعت به‌ویژه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی باشد، و به‌ همین منظور تفاهم‌نامه‌هایی با مرکز پژوهش دانشگاه های معتبر و انجمن‌های علمی تخصصی انعقاد کرده‌ایم، تا با نخبگان و پژوهشگران ارتباط و تعامل مستقیم داشته باشیم.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *