پدافند هوایی نقش راهبردی در اجرای موفق آمیز ماموریت‌های نیرو‌های مسلح دارد

19:23 - 09 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۰۲۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده گروه پدافند هوایی اصفهان گفت: پدافند هوایی نقش راهبردی و تاثیر بسیار مهمی در اجرای موفق آمیز ماموریت‌های نیرو‌های مسلح دارد و با هوشمندی در برابر هرگونه تجاوز و تحرکات هوایی بیگانگان مقابله می‌کند.

- بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم حسین نوروزی فرمانده گروه پدافند هوایی اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیشینه پدافند هوایی از سال ۱۲۹۷ در ایران اظهار کرد: پدافند هوایی سابقه درخشانی از خود به یادگار گذاشته که نمونه آن حضور مستقیم و غیرمستقیم در هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: با ابتکار شهید ستاری به عنوان پدر پدافند هوایی نوین ایران، در عملیات بیت‌المقدس حدود ۵۵ فروند و در عملیات والفجر ۸ بیش از ۷۰ فروند جنگنده دشمن ساقط شد، در دفاع از جزیره خارک که ۹۰ درصد صادرات نفت از این منطقه بود، پدافند اجازه نداد حتی یک روز این صادرات قطع شود و در سال‌های پس از دفاع مقدس نیز پدافند هوایی در دفاع از مراکز حیاتی و اماکن هسته‌ای نقش‌آفرینی داشته است.

فرمانده گروه پدافند هوایی اصفهان اضافه کرد: امروز نیروی پدافندهوایی در ۹ منطقه عملیاتی و چند هزار نقطه پدافندی گسترش یافته در حال اجرای مأموریت است.

وی افزود: پدافند هوایی نقش راهبردی و تاثیر بسیار مهمی در اجرای موفق آمیز ماموریت‌های نیرو‌های مسلح دارد و با هوشمندی در برابر هرگونه تجاوز و تحرکات هوایی بیگانگان مقابله می‌کند و در چند سال اخیر با بکارگیری سامانه‌های پیشرفته و تجهیزات و تاکتیک‌های نوین توانسته است به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های خیره کننده نائل شود.

سرتیپ دوم نوروزی خاطرنشان کرد: منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور در آسمان استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری مأموریت خود را به خوبی با بهره‌گیری از انواع تجهیزات، سلاح‌ها و رادار‌ها انجام داده است.
همچنین سرهنگ محمود شیخ محبوبی، معاون هماهنگ‌کننده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی نیز در این نشست، با اشاره به نقش پدافند هوایی در سال‌های دفاع مقدس، گفت: یکی از اثرگذارترین نیرو‌ها در کلیه رزم‌ها، پدافند هوایی است، زیرا پشتیبانی نیرو‌های هوایی، دریایی و زمینی به عهده این بخش است.

سرهنگ شیخ‌محبوبی ادامه داد: در نبرد هدف قرار دادن یک پرنده دشمن دستاورد‌های اقتصادی و روانی و اجتماعی بی‌نظیری دارد و در این مصاف جایگاه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی صحیح، بخشی از این قدرت‌آفرینی است.

حجت الاسلام سید جانمراد موسوی، رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی نیز در این نشست، با تبریک هفته پدافند هوایی، گفت: ساخت کلیپ‌های کوتاه، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، سخنرانی فرماندهان و انعکاس در فضای مجازی، غبارروبی گلستان شهدا، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در اماکنی که امکان برگزاری نماز جمعه هست، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و قرآنی، همایش پیاده‌روی کارکنان و خانواده‌ها، دیدار با ائمه جمعه و جماعات از برنامه‌های این منطقه پدافند در هفته جاری است.

وی افزود: همچنین برپایی ایستگاه صلواتی توزیع اقلام بهداشتی، ویزیت پزشک در مناطق محروم، تجلیل از کارکنان نمونه کادر و وظیفه، اجرای ۵۰ طرح مردم‌یاری و رزمایش کمک‌های مؤمنانه، توزیع ۲۰۰ بسته غذایی و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، عکس و پوستر از دیگر برنامه‌های این هفته است.

حجت الاسلام موسوی با تقسیم جنگ به جنگ‌های سخت، نیمه‌سخت و نرم، گفت: تسخیر زمین، هدف جنگ سخت، تغییر حاکمان، هدف جنگ نیمه‌سخت و تغییر اندیشه، هدف جنگ نرم است و امروز دشمن به دلیل شکست در ۲ جنگ سخت و نیمه‌سخت، به جنگ نرم با هدف جابجایی حق و باطل روی آورده است و نظام اسلامی نیز در این عرصه اقدامات مناسبی در بازگرداندن توطئه‌های دشمن به خودشان در ۴۰ سال گذشته داشته است.


برچسب ها: پدافند هوایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *