رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستگاه قضایی در برخورد قاطع با فساد، متاثر از جوسازی‌ها نخواهد شد

16:02 - 08 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۵۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دادگستری استان مرکزی با فساد درون و بیرون مجموعه برخورد قاطعی داشته است. نباید در برخورد با فساد تابع جو باشیم و این مهم نیازمند کار کارشناسی است.
- حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در مراسم تکریم و معارفه روسای دادگستری تفرش و آشتیان ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: بعد از نام مبارک حضرت حق و توحید ذات لایزال الهی واژه و مفهومی وسیع‌تر از عدل و رفتار و کرداری زیباتر از عدالت وجود ندارد، عدل و عدالت به جهت ارزش والایی که دارد جزء اصول اعتقادات مذهب تشیع شده و همپای توحید و معاد و نبوت قرار دارد.

وی افزود:در دوران تعالی و تحول قوه قضاییه مجازات تضییع کنندگان حق نیز بدون اغماض انجام خواهد شد. ارائه برنامه جامع عملی از سوی قوه قصاییه یک امری بی نظیر بوده که در دوره تحولی قوه قضاییه اتفاق افتاد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: نظام ما یک نظام مردمی است و اگر بخواهیم اقتدار این نظام پابرجا بماند باید همگان دارای یک نگاه تحولی به معنای انجام اقدامات انقلابی و تحول گرا، باشند. بدون فکر و عمل جهادی نمیتوان پاسخگوی مشکلات بود و گره گشایی کرد و در دستگاه قضایی کار قضاوت سختی بیشتری دارد و نیازمند تلاش و دقت بیشتری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بیان داشت: حق و عدالت اگر اجرا شود رضایتمندی همگانی را در پی خواهد داشت لذا نیاز است همگان در این راستا یاری رسان دستگاه قضا باشند.

رئیس دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: هر مسئولیتی مخاطراتی دارد، اما مخاطرات مسئولیت قضایی به مراتب بیشتر از سایر مسئولیت‌ها است چراکه خروجی این کار جان و مال و آبروی مردم است و قلم زدن در اینباره کار سختی است لذا باید به خدا پناه برد تا وسوسه‌های شیطانی به ما نفوذ نکند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در سطح استان به دنبال این است که شخصی ناراضی از عملکرد و گفتار و رفتار دستگاه قضا نباشد.

وی افزود: مهمترین سرمایه دستگاه قضا منابع انسانی است و باید به خوبی حفاظت شوند. قضات ما باید حامی و محرم راز مردم باشند و مردم بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مبارزه با فساد را شعار محوری دستگاه قضا عنوان کرد و افزود: در این راستا دستگاه قضا دوران موفقی را پشت سر گذاشته و دادگستری استان مرکزی با فساد درون و بیرون مجموعه برخورد قاطعی داشته است. نباید در برخورد با فساد تابع جو باشیم و این مهم نیازمند کار کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس مبرا از خطا نیست گفت: دست آلوده به فساد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید قطع شود البته پیشگیری در این زمینه نیز باید مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی استفاده از فناوری نوین را یکی از برنامه‌های محوری قوه قضاییه دانست و گفت: حدود ۱۰۰ سامانه در شبکه ملی عدالت بارگذاری شده که مزایای اررشمندی دارند و دادگستری استان مرکزی نیز در این زمینه با کمک نیروی انتظامی استان در اواخر تیرماه رتبه نخست را کسب کرد.

در پایان این جلسات از زحمات و خدمات رحمانی در سمت ریاست دادگستری تفرش تقدیر و سید هادی حسینی به این سمت معرفی شد و در حوزه قضایی آشتیان نیز از تلاش‌ها و زحمات عبدالهی تجلیل و  سید مرتضی حسینی به عنوان رئیس جدید دادگستری آشتیان معرفی گردید.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *