رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشاور وزیر کار: روابط عمومی و رسانه در دنیای کنونی نقش محوری دارد

18:06 - 07 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۳۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روابط عمومی و رسانه در دنیای کنونی از صورت ضمیمه و مکمل بودن خارج شده و اهمیت و ضرورت آن محوری و تعیین کننده شده است.
- بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسماعیل زارعی کوشا در نشست، معارفه و تکریم «رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی» این وزارتخانه به اهمیت روابط عمومی در دنیای حاضر اشاره کرد و گفت: روابط عمومی و رسانه در دنیای کنونی از صورت ضمیمه و مکمل بودن خارج شده و اهمیت و ضرورت آن محوری و تعیین کننده شده است.

وی با اشاره به گستردگی و فراگیری کار رسانه افزود: رسانه از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید به شمار می‌رود.

زارعی کوشا تاکید کرد: با توجه به گستردگی این وزارتخانه، شرکای اجتماعی متنوع و بیش از ۶۰ میلیون مخاطب، اهمیت نقش رسانه و روابط عمومی دوچندان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهداف و برنامه‌های وزارتخانه، باید نوع اطلاع رسانی تعیین و زمینه مشارکت مردم را در تصمیم گیری‌ها تسهیل سازیم و تعامل و ارتباط سازمانی را تقویت کنیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فردی علمی و رسانه‌ای است که در این حوزه بسیار فعال و شناخته شده هست افزود: قطعاً حوزه روابط عمومی از جهات مختلف نیز تقویت می‌شود و به جایگاه مطلوب خود می‌رسد.

مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی بر هم افزایی، یکپارچگی و انسجام میان همه روابط عمومی‌های وزارتخانه نیز تاکید کرد و گفت: باید این هم افزایی بین دستگاه‌های تابعه در عمل شکل بگیرد و همه روابط عمومی‌ها جدای از عمل به وظایف بخشی خود، در راستای اهداف کلان وزارتخانه فعالیت کنند.

زارعی کوشا در پایان با قدردانی از زحمات حامد شمس افزود: ایشان، فردی صاحبنظر و با تجریه در حوزه کاری خود هستند و حتما از نظرات ایشان در پیشبرد اهداف مرکز استفاده خواهد شد.

وی افزود: آقای سید مرتضی موتورچی نیز فردی شناخته شده و بسیار مجرب در کار‌های رسانه‌ای است و در تولیدات متعدد رسانه‌ای و حوزه‌هایی همچون تهیه کنندگی، نویسندگی، خبری و اطلاع رسانی تجربیات بسیار ارزنده و ارزشمندی دارند.

کار و فعالیت در مرکز روابط عمومی صرفاً اجرایی نیست

سید مرتضی موتورچی، سرپرست جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی نیز در این نشست گفت: کار و فعالیت در روابط عمومی صرفاً اجرایی نیست و نیازمند نگاه ایدئولوژیک و فکری است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با بیان اینکه مفهوم رسانه یک مفهوم دینی و اسلامی است و ادیان در ذات خود از بدو پیدایش رسانه سازی کرده اند گفت: در اسلام منبر و اذان، دو رسانه ابداعی و دینی بودند و رسانه ذاتاً یک امر دینی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: مسیر اسلامی و ملی ما در این عرصه با توجه به دیدگاه کلی مقام معظم رهبری مبتنی بر نظام سازی دائمی، پالایش از درون و پیشرفت و تحول و مبنا قرار گرفتن نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خواهد بود.

موتورچی تصریح کرد: باید وضعیت مرکز را بررسی و نقاط ضعف، توانایی‌ها و امکانات آن را در قالب یک برنامه مدون مشخص و گام بندی شده، تدوین و به عنوان سند مرکز روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جناب آقای وزیر ارائه کنیم.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ادامه داد: کار در کنار دانشمند نخبه، جهادی و ولایی جناب آقای دکتر عبدالملکی، سعادت بزرگی است و با تاکید ایشان، همه دستگاه‌های زیرمجموعه، در حوزه اطلاع رسانی با این مرکز هماهنگ عمل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ظرفیت انقلاب اسلامی و تفکر مدیریت جهادی و ولایی ایجاب می‌کند که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

موتورچی با اشاره به اینکه باید دورنما و افق دید این مرکز مشخص شود افزود: این مرکز به فضل الهی، نمونه خواهد شد و فراتر از ظرفیت‌های قانونی عمل خواهد کرد.

در این مراسم حامد شمس، رئیس سابق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان سختی‌ها و چالش‌های فعالیت در روابط عمومی‌ها از تمامی همکاران که با کار شبانه روزی در راستای پیشبرد اهداف وزارتخانه کار کردند قدردانی کرد.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *