اعاده ۲۷۱ مورد از اراضی ملی توسط دستگاه قضایی خراسان شمالی

17:52 - 07 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۲۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از اعاده ۲۷۱ مورد از اراضی ملی توسط دستگاه قضایی استان خبر داد.
- پنجمین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال جاری به ریاست حجت‌الاسلام جعفری، رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ابتدای این نشست ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هفته دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر خاطر نشان کرد: ما اگر بخواهیم بر اساس آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری یک الگوی موفق مدیریتی را معرفی کنیم؛ قطعا از دو شهید گرانقدر نام می‌بریم. چرا که این عزیزان بدور از هرگونه شعارزدگی و با تلاش شبانه روزی و اخلاص همواره دغدغه مشکلات مردم را داشته و جهاد گونه در عرصه میدان قدم می‌گذاشتند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه همه ما در برابر بیت المال مسلمین مسؤولیت داریم و باید به افکار عمومی نیز پاسخ دهیم؛ به موضوع ضوابط و معیار‌های مربوط به واگذاری اراضی ملی به اشخاص حقیقی و حقوقی در استان اشاره و تصریح کرد: در پایان این نشست مقرر شد چنانچه سرمایه گذار، برغم تعهدات، طرح و یا پروژه‌های مصوب را به درستی اجرا نمی‌کند و کار نیز کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ اراضی واگذار شده بیت المال مسترد شود.

وی با اشاره به صدور آراء فسخ قرارداد ۲۷۱ مورد از اراضی دولتی واگذار شده واقع در محدوده خارج از حریم شهر‌ها از سوی محاکم؛ این سازوکار را از جمله عوامل بازدارنده و پیشگیرانه از تضییع حقوق بیت المال عنوان و از عزم جدی دستگاه قضایی در راستای تعیین تکلیف قطعی وضعیت این اراضی طی سال جاری خبر داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: فرایند‌های مدیریتی و نظارتی باید بیش از پیش تقویت شود و ما نیز در این راه کاملا مصمم هستیم و اقدامات را پیگیری می‌کنیم و البته امیدواریم من بعد به گونه‌ای تصمیم گیری شود تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری گردد.

وی ضمن اشاره به پیگیری‌های جدی دستگاه قضایی و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جهت تامین نیازمندی‌ها استان در مسیر مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: باید از تمامی امکانات موجود و ظرفیت‌های به نحو احسن استفاده کرد و مسؤولین نیز در شرایط موجود در کنار یکدیگر باشند و با همدلی و تلاش‌های شبانه روزی و جهادگونه وضعیت کنونی را بهبود بخشند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از مردم خواست با رعایت نکات و بایسته‌های بهداشتی تا قطع کامل زنجیره کرونا از اجتماعات و سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

جعفری به حمایت تمام قد دستگاه قضا در حوزه تولید و اشتغال نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی همانگونه که در زمینه حفظ بیت المال با حساسیت مضاعف به وظایف خود عمل می‌کند تلاش‌های فراوانی نیز در راستای حمایت از تولید انجام داده و بر تداوم این مسیر و ارتقاء سازوکار‌های حمایتی مصمم است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *