آیت‌الله رئیسی: مسائل اقتصادی و مشکلات ناشی از کرونا باید با همکاری و همفکری عمومی رفع شوند/ رئیس قوه قضاییه: نگاه وحدت‌آفرین سران قوا به کاهش مشکلات مردم می‌انجامد/ قالیباف: همدلی و همراهی بسیار خوبی میان سران قوا وجود دارد

20:11 - 06 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۰۶۵
رئیس جمهور در نشست سران سه قوه گفت: مسایل اقتصادی و مشکلات ناشی از کرونا باید با همکاری و همفکری عمومی رفع شوند

- نشست سران سه قوه امروز (شنبه) برگزار شد.

سیدابراهیم رییسی رییس جمهور پس از نشست هماهنگی سران سه قوه گفت: در این جلسه بدون تردید امور کشور و مسائل کشور نیازمند به همفکری، همگاری و همگرایی همه قوا است، تمام نهادها و همه ظرفیت‌های کشور باد در جهت حل مسائل کمک کنند این جلسه زمینه بسیار خوبی است در جهت همفکری و هم اندیشی در جهت حل مسائل کشور.

آیتالله رئیسی در ادامه اضافه کرد: ما آنچه امروز پیش رو داریم مسائل و مشکلات مردم است. مشکلات کرونا که امروز مردم به شدت دارند رنج میبرند نیازمند همفکری و همکاری همه نهادها و دستگاه‌های کشور است و به کار گیری همه ظرفیت‌های کشور. مسائل اقتصادی و ثبات در بازار از مسائلی است که امروز مورد خواست مردم است و نیازمند همکاری همه بخش‌ها و همه قواست. مادر ثبات در بازار نیازمند همکاری همه قوا هستیم که باید همه ظرفیت‌ها در کنار ظرفیت عظیم نیروهای مردمی و مشارکت همه مردم، همه کارآفرینان، سرمایه گذاران و اصناف، انشاءالله این همکاری و همیاری می‌تواند وضعیت ثبات در کشور ایجاد کند و ما بتوانیم در جهت مهار تورم و گرانی که امروز مردم ما را رنج می‌دهد کار را دنبال کنیم و به یک نقطه روشنی برسیم

وی اظهار داشت: مساله مهم دیگر هم مساله کسری بودجه است که با همکاری و همفکری مجلس شورای اسلامی باید دنبال شود و انشاءالله اصلاح بودجه بتواند آرامشی درکشور برقرار کند.

رئیس جمهور همچنین افزود: هرگونه توسعه‌یافتگی درکشور در گرو انسجام قوا و انسجام همه نیروهای انقلاب اسلامی است و همه کسانی که دغدغه انقلاب و نظام را دارند با هر گویش و هر نگاه سیاسی امروز باید خودشان را برای نقش آفرینی در حل مسائل کشور آماده کنند.

 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3234529_402.mp4']
 

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نیز در پایان نشست سران قوا گفت: از کار جهادی و فشرده‌ای که مجلس در دو هفته انجام دادند تشکر میکنم و آروزی توفیق بیش از پیش دارم برای دولت سیزدهم. ضرورت دارد که ما برای رفع هرچه سریعتر مشکلات مردم و گرفتاری ها یک هم افزایی کاملی داشته باشیم و قبلا هم با هم نشست داشتیم اما الان این نشست ها معنا و مسئولیت دیگری دارد و باید خروجی دیگری داشته باشد. 

رئیس قوه قضائیه همچنین اظهار داشت: وظیفه خودمان می‌دانیم که در تشخیص اولویت‌ها،در هم افزایی، در جلوگیری از کارهای موازی و در آنچه که سریعتر بشود برای مردم امید آفرینی کرد انشاءالله در این جلسات سران بتوانیم دنبال کنیم و بحمدالله آغاز خوبی هم بود و احساس کردم که به بعضی از موضوعاتی که پرداخته شد، موضوعات اساسی و مورد نیاز این مقطع بوده و امیدوار هستم که با استمرار این جلسات بیشتر به این موضواعات پرداخته شود.

 

var player = videojs('player_786256_3233958',{poster:'',width:640,height:360}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3233958',{},function (data) {}); }));
 

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی نیز پس از نشست هماهنگی سران قوا اظهار داشت: اولین جلسه هماهنگی سران بعد از تشکیل دولت سیزدهم، برگزار شد. این جلسه هماهنگی سران در این مقطع از یک ویژگی خاصی برخوردار است. ما در کشور و نظام اداریمان درهر سه قوه و حتی در بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتیمان اینگونه شکل گرفته که بیشتر کارگذار محور هستند تا سیستم محور؛ این مسئله خوبی نیست اما واقعیتی است که در کشور ما وجود دارد. اینجا است که نقش افراد بسیار موثر است برای هم افزایی و حل مشکلات.

رئیس مجلس افزود: تصمیم این گونه شد تا این جلسات به صورت مرتب برگزار شود که بتوانیم این هم افزایی را به وجود آوریم. این هم افزایی شرط اولش همدلی و همراهی سران قواست و این موضوع وجود دارد و بر آن تاکید شده و همچنین در عمل نیز اینگونه خواهد شد. 

وی همچنین تاکید کرد: دغدغه ما جز دغدغه مردم چیز دیگری نیست. امروز طبیعتا بحث سلامت، کرونا و معیشت مردم از اولویت‌های اول است. این جلسات معطوف به حل این مشکلات است که هرکدام از قوا تلاش کنند که این مشکلات را به سهم خودمان کاهش دهیم و بتوانیم کار را پیش ببریم و من مطمئن هستم که این همدلی برای حل مشکلات مردم بتوان یک هم افزایی را ایجاد کند. حتما همیشه موضوعات مهمی در سطح ملی و بین‌المللی وجود داشته است که نیازمند گفت‌وگوهای خیلی صریح و روان است و تصمیم گیری های مشخص دارد که در این جلسات گفت و شنودش برقرار خواهد شد. 

 

var player = videojs('player_682480_3233965',{poster:'',width:640,height:360}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3233965',{},function (data) {}); }));

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *