رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل ۱۶ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال در کرمان

17:00 - 06 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۰۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری تاکنون ۷۶ پرونده حمایت قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته و با تشکیل ۱۶ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تلاش شده که سیاست‌های کلان قوه قضاییه در حمایت از تولید با جدیت دنبال شود.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه‌ای با حضور استاندار استان به مناسبت هفته دولت بیان داشت: قوای سه گانه باید در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و صیانت از منافع عمومی مردم حرکت کرده و با هم همراهی داشته باشند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهارداشت: در سنوات گذشته در استان کرمان همراهی و همدلی بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و استانداری وجود داشته که این مهم در دوره کنونی نیز حفظ شده و عینیت یافته است و در بسیاری از حوزه‌ها شاهد بوده‌ایم که نمایندگان قوه مجریه و اعضای دستگاه قضایی سعی در تعامل و همراهی داشته اند و به یقین ثمرات این همدلی نصیب مردم خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: قوه مجریه در راستای مبارزه با بستر‌های فساد و آسیب شناسی حوزه‌های مختلف نیز نیازمند همکاری قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی مرتبط با این قوه است و لازم است که بر اساس یک برنامه ریزی مناسب در بستر قانون حرکت‌های مفیدی در این زمینه برای حل مسائل جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به این مطلب که در استان کرمان به مانند گذشته سعی شده همکاری متقابل بین قوه قضاییه و قوه مجریه برقرار شود و در آینده نیز این امر تداوم خواهد یافت، تاکید کرد: در جلسه اخیر ریاست قوه قضاییه با اعضای شورای قضایی استان‌ها تاکید شد که قوه قضاییه به مانند گذشته این آمادگی را دارد که در راستای قانون، تعامل لازم را به ویژه در مبارزه با فساد با دولت داشته باشد که بر این اساس در آینده شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

موحد ضمن تاکید بر این مطلب که در برخی نقاط تعاملات بین قوه قضاییه و قوه مجریه نیاز به همفکری، تعامل و قوت بیشتری دارد، گفت: تلاش در حوزه امنیت کار مشترکی است که همه دستگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند و قوای قضاییه و مجریه باید در این زمینه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند، تا امنیت در جامعه به شکل مناسبی دنبال شود.

وی به الزامات حوزه اقتصادی نیز اشاره و بیان کرد: در سال گذشته در استان کرمان حدود ۱۷۳ پرونده حمایت قضایی از بنگاه‌های تولیدی برای رفع موانع تولید، حمایت از تولید و حمایت از مدیران واحد‌های تولیدی انجام شده است و در این جلسات بالغ بر ۱۵۱ مصوبه حاصل شده و در حد مقدورات از مدیران پرتلاش اقتصادی استان حمایت شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در سال جاری نیز تاکنون ۷۶ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و با تشکیل ۱۶ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تلاش شده که سیاست‌های کلان قوه قضاییه در حمایت از تولید با جدیت دنبال شود.

موحد یادآور شد: زمانی که پرونده‌های در ستاد استانی حمایت از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی مطرح می‌شود عمده اقدامات باید در حوزه اجرایی دنبال شود و گاهی نیز موضوع بحث قضایی پیدا می‌کند که باید در دستگاه قضایی پیگیری شود.

وی اظهارداشت: بخش مربوط به دستگاه قضایی با قوت پیگیری می‌شود و از آنجا که بخش عمده‌ای مربوط به دستگاه‌های اجرایی است؛ دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا اقدام کنند و انشاالله در سال جدید و با تشکیل دولت سیزدهم شاهد نباشیم که یک دستگاه اجرایی خود مانع اجرای طرح‌های اقتصادی باشد.

موحد، در پایان افزود: تاکنون همکاری‌های بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و استانداری به منظور اجرای طرح‌های اجتماعی از جمله مقابله با حاشیه نشینی و جمع آوری معتادان متجاهر انجام شده است که تلاش می‌شود که این اقدامات توسعه یابد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *