امیرعبداللهیان: پیگیری جدی پرونده ترور شهید سلیمانی از برنامه‎‌های اصلی وزارت خارجه است

13:17 - 06 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۹۰۷
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حتماً یکی از برنامه‌های اصلی ما در وزارت خارجه پیگیری جدی حقوقی و بین‌المللی طرف‌هایی است که به نام دولت آمریکا و کاخ سفید آشکارا اقدام تروریستی علیه سردار سلیمانی عزیز، شهید ابو مهدی المهندس و همه همکاران ایشان است و آمریکا باید پاسخگو باشد.

- حسین امیرعبداللهیان با حضور در یادمان شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» اظهار داشت: ما در مکانی قرار داریم که توسط عوامل تروریستی و تروریست‌های آمریکایی شخصیت‌های بزرگی از جمله سردار سلیمانی عزیز، قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم، فردی که در تامین حداکثری امنیت ملی کشور شخصاً و همکاران و همراهانشان، تمام توان را به کار گرفتند و جان خودشان را در این مسیر فدا کردند هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همچنین مکانی که در کنار سردار سلیمانی عزیز، شهید ابو مهدی المهندس و همه همکاران ایشان به شهادت رسیدند. یاد و خاطره همه شهدای ایرانی عراقی و همه شهدای مقاومت را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: مایلم تاکید کنم که حتماً یکی از برنامه‌های اصلی ما در وزارت خارجه پیگیری جدی حقوقی و بین‌المللی طرف‌هایی است که به نام دولت آمریکا و کاخ سفید آشکارا اقدام تروریستی علیه این قهرمانان بزرگ مبارزه با تروریسم کردند و آمریکا باید پاسخگو باشد.

امیرعبداللهیان افزود: حتی اگر دولت قبلی آمریکا در مرتکب چنین جنایتی شده است، دولت آمریکا نمی‌تواند از این اقدام تروریستی فرار کند و باید پاسخگو باشد و عاملین و آمرین این اقدام و حمله تروریستی باید به سزای اعمال خودشان برسند و به عدالت سپرده شوند.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3233813_545.mp4']

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *