اولین بازدید خاندوزی از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)

10:39 - 06 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۸۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر اقتصاد صبح امروز با حضور در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن بازدید از بخش های مختلف خواستار تسریع روند ترخیص داروهای کرونا شد.
صبح امروز ۶ شهریور ۱۴۰۰ احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی به همراه میر اشرفی رئیس گمرک و ارونقی معاون فنی گمرک با حضور در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) از انبار کالا‌های مختلف از جمله دارو‌های کرونا بازدید کرد و خواستار تسریع روند ترخیص این کالا‌ها شد.
 
اولین بازدید خاندوزی از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)
 
همچنین وزیر اقتصاد امروز از بخش‌های مختلف گمرکی از جمله سالن مسافری و انبار‌های گمرکی بازدید کرد.
 
اولین بازدید خاندوزی از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)
 
خاندوزی در حاشیه بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، خاندوزی در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، خواستار هماهنگی بیشتر برای تسریع در ترخیص دارو از گمرک شد.
 
در این بین همزمان با بازدید وزیر اقتصاد از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، محموله ۱۴۳ تنی سرم دارویی وارد شد.
 
در ادامه خاندوزی از انبار‌های گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید کرد و گفت: هماهنگی‌های متمرکزی با وزارت صمت انجام گیرد تا شاهد کم هزینه شدن تجارت فرامرزی کشور باشیم و از سوی دیگر گمرک کشور هم همکاری‌های لازم را خواهد داشت.
 
به گفته وی حل مباحث رجیستری کالا‌های دیجیتال و جلوگیری از قاچاق کالا بسیار ساده و قابل حل است که سامانه مشخص و متمرکزی برای این امر باید تا ۱۰ روز آینده راه اندازی شود.
 
وزیر اقتصاد و دارایی همچنین هماهنگی بانک مرکزی و گمرکات کشور را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین هماهنگی‌های کشور دانست و تاکید کرد باید با جزئیات دقیقی اطلاعات در اختیار دو ارگان قرار گیرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *