باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه تلفن همراه در بلوچستان متلاشی شد

13:37 - 05 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۶۷۸
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه تلفن همراه در شهرستان ایرانشهر خبر داد.
-به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری گفت : در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه در شهرستان ایرانشهر از توابع منطقه بلوچستان در جنوب استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان و شهرستان ایرانشهر قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد افرادی ناشناس و موتورسوار در ساعات پایانی شب با سر و صورتی پوشیده اقدام به پرسه‌زنی در معابر و محلات حاشیه‌ای شهر ایرانشهر با تهدید کلت کمری به سرقت گوشی تلفن همراه شهروندان اقدام می‌کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه در نتیجه تحقیقات صورت گرفته و انجام یک سری اقدامات تخصصی و پلیسی، سارقان مورد نظر که با سر و صورت پیچیده قصد سرقت مسلحانه دیگری را در یکی از مناطق حاشیه‌ای سطح شهرستان ایرانشهر داشتند، شناسایی و به صورت نامحسوس تحت رصد اطلاعاتی قرار دادند.
در ادامه عملیات مأموران انتظامی با هوشمندی و سرعت عمل موفق شدند، سه سارق مورد نظر را قبل هرگونه اقدامی متوقف و ضمن توقیف موتورسیکلت آنان و دستگیری متهمان، تحت بازجویی فنی و علمی پلیس قرار دهند.

سردار طاهری بیان کرد: در بررسی‌های اولیه و اطلاع از هویت افراد دستگیر شده مشخص شد، که یکی از متهمان تحت تعقیب پلیس آگاهی بوده که در سال ۹۹ اقدام به سرقت مسلحانه تلفن همراه با همدستی فردی دیگر می‌کرده، که همدست متهم نیز در عملیاتی دیگر دستگیر می‌شود. در بازجویی‌های انجام شده از سارقان دستگیر شده که بین ۲۰ تا ۲۶ سال سن داشتند، ۹ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه و یک قبضه سلاح کلت کمری بکار گرفته شده در اقدامات مجرمانه متهمان کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: شهروندان با رعایت نکات امنیتی و توجه به هشدار‌های انتظامی دست سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود کوتاه و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ سریعاً موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *