کاهش قیمت ارز با استقرار دولت جدید/ رکود فصلی در بازار طلا و سکه

13:47 - 04 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۴۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: امروز با برگزاری نخستین جلسه دولت و استقرار دولت جدید قیمت ارز یکباره از ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان به ۲۷ هزار و ۸۸۰ تومان کاهش پیدا کرد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت این هفته طلا و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: روند بازار طلا و سکه از روز یکشنبه تا چهارشنبه با سیر صعودی همراه بوده و قیمت انس جهانی تغییرات مختصری داشته، ولی قیمت ارز در حال افزایش بوده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: دیروز قیمت دلار تا ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش بر روی قیمت طلا و سکه نیز تأثیر گذاشته است.

وی افزود: از امروز با استقرار دولت جدید قیمت ارز کاهش پیدا کرد و علت افزایش ارز در برهه زمانی اخیر، مسائل افغانستان و مسائل داخلی کشور بود که امروز با برگزاری نخستین جلسه دولت و استقرار دولت جدید قیمت ارز یکباره از ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان به ۲۷ هزار و ۸۸۰ تومان کاهش پیدا کرد.

کشتی آرای اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت انس جهانی تغییراتی نداشته و این مسئله باعث شد که امروز به نسبت دیروز قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: در یک هفته اخیر بعد از تعطیلات شش‌روزه با توجه به ایام سوگواری دادوستدها به‌شدت کاهش پیداکرده و رکود فصلی در بازار مشاهده می‌شود که این به علت ایام سوگواری است که هرساله در بازار باعث کاهش تقاضا شده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: حباب سکه درحالی‌که در هفته قبل از تعطیلات ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیداکرده بود با توجه به کاهش دادوستد به حدود ۵۵۰ هزار تومان کاهش پیداکرده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *