رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بخشنامه‌ای برای افزایش اقتدار تشکل‌های دانش‌آموزی

10:40 - 19 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۲۴۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با موافقت وزیر آموزش پرورش به تمام مدیران استان‌ها بخشنامه‌ای با محتوای مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در امور مدرسه و افزایش اقتدار دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش آموزی ارسال خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ، مرضیه گرد در سومین اجلاس کنگره یازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست با دانش‌آموزان دختر قرارگاه ملی سال 93-94 اظهار کرد: دانش‌آموزان دختر باید بدانند که درسی که یاد می‌گیرند در زندگی‌ چه تاثیری دارد و در کجای زندگی می‌توانند از آن استفاده کنند، در آن صورت به عنوان یک زن در جامعه اسلامی می‌توانند رشد کنند.

وی در مورد اهمیت تشکیل انجمن‌های اسلامی گفت: منشا اصلی اتفاقات بزرگ تاریخی نظیر 13 آبان همین تشکل‌هاست که افرادش علم و ایمان را در کنار هم دارند.

گرد با بیان اینکه عده‌ای فقط به رشته‌های مهندسی و پزشکی فکر می‌کنند، تصریح کرد: تمام رشته‌ها مهم‌اند و ما به عنوان یک فرد مسلمان و منتظر در جامعه مهدویت در هر محیطی که مشغول به کار شویم باید بتوانیم زیر سازی‌های اسلامی کنیم، جامعه‌ی ما در همه‌ی حوزه‌ها نیازمند فردی خداشناس و با ایمان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید به اینکه باید در کنار شایستگی‌های فنی و علمی در دانشگاه به دنبال شایستگی‌های مهارتی نیز باشیم، افزود: با توجه به اینکه افراد پس از ورود به دانشگاه تنها از نظر علمی سنجش می‌شوند، یکی از مشکلات بعد از ورود به دانشگاه مهارت‌های ارتباطی است.

گرد درمورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد: در حال حاضر تقریبا همه‌ی ما از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم اما باید سعی بر مدیریت این شبکه‌ها داشته باشیم، نه اینکه شبکه‌ها ما را مدیریت کنند.

گرد فضای مجازی را انحراف مسیر بینش و بصیرت دانش‌آموزان دانست و افزود: دانش‌آموزان باید حداقل زمان خود را برای استفاده از فضای مجازی بگذارند و به دنبال شایستگی‌هایی همچون اخلاق‌مداری باشند.

معاون وزیر آموزش پرورش در خاتمه بیان کرد: با موافقت وزیر آموزش پرورش به تمام مدیران استان‌ها بخشنامه‌ای با محتوای مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در امور مدرسه و افزایش اقتدار دانش‌آموزان در تشکلات دانش آموزی ارسال خواهیم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *