لاوروف: سطح روابط به وجود آمده میان مسکو و اتحادیه اروپا اسفناک است

21:39 - 03 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۳۴۸
وزیر خارجه روسیه در سخنرانی که داشت وضعیت به وجود آمده میان روابط مسکو و اتحادیه اروپا را اسفناک دانست.

-سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی که در جریان برگزاری نشست خبری مشترک با الکساندر شالنبرگ همتای اتریشی خود  داشت، در وضعیت کنونی روابط میان مسکو و اتحادیه اروپا، گفت: ما توجه خاصی به تحولات قاره اروپا از جمله وضعیت اسفبار روابط روسیه و اتحادیه اروپا داشته‌ایم. در نتیجه سیاست اتحادیه اروپا به منظور مهار روسیه، تماس (مسکو) با بروکسل به حداقل میزان ممکن رسیده است.

وی در ادامه افزود: ما به نوبه خود آمادگی‌مان را به منظور تقویت در خصوص گفتگوی عملگرا با اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن، بر اساس برابری و احترام متقابل و تلاش برای دستیابی به توافق در زمینه‌های مورد علاقه مشترک اعلام کردیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: بازداشت و زندانی شدن «الکسی ناوالنی» مخالف دولت روسیه، این پرونده علت اصلی وضع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو است و من تمام تناقضات مربوط به این موضوع را فهرست نمی‌کنم. من فقط از تمامی افرادی که به دنبال حقیقت هستند می‌خواهم که به پاسخ‌های رسمی دولت آلمان به درخواست پارلمان (آلمان) نگاهی بیندازند. فکر می‌کنم پاسخ‌ها چند ماه پیش در جلسه بوندستاگ منتشر شد. پروتکل‌هایی وجود دارد، بروید آن‌ها را بخوانید، بسیار جالب است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *