رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نژادپرستی نهادینه در صنعت سینمای انگلیس

0:45 - 05 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۰۸۴
یک‌نظرسنجی در انگلیس نشان می دهد که بازیگران سینما در این کشور به طور مستقیم نژادپرستی را در محل کار تجربه کرده اند.

- یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر بازیگران سیاه پوست، آسیایی تبار و اقلیتی که در انگلیس کار می‌کنند می‌گویند که مستقیماً نژادپرستی را تجربه کرده اند (۵۵ درصد) و احساس می‌کنند نمی‌توانند موضوعاتی را که کلیشه‌های نژادی را تقویت می‌کند (۶۱ درصد) رد کنند.

به گزارش «ایندیپندنت»، تحقیقات جدید در مورد تجربیات هنرمندان غیر سفیدپوست در صنایع سرگرمی انگلیس، نژادپرستی نهادینه را آشکار کرده است که افراد این گروه‌ها در جست وجوی حرفه خود همچنان با آن روبرو هستند.

این گزارش، که تصور می‌شود اولین مورد در نوع خود باشد که در انگلیس انجام شده است، از هزار و ۳۰۰ بازیگر، بین مارس و آوریل نظرسنجی کرد و موارد هشداردهنده‌ای از تبعیض و تعصب در مورد بازیگری، گریم و ... را آشکار کرد.

این مطالعه که توسط مرکز تنوع رسانه‌ای دانشگاه بیرمنگام شهر و انجمن مدیران شخصی با حمایت اتحادیه مدیران عرصه بازیگری منتشر شده است، خواستار اقدامات متعددی برای اصلاح وضعیت گروه‌های کاری برای جلوگیری از کلیشه‌های موجود است.

سرپرست دانشگاه شهر بیرمنگام و بنیانگذار مرکز تنوع رسانه ها، با نوشتن پیشگفتار این گزارش گفت «بازیگری یکی از مهمترین جنبه‌های دستیابی به تنوع، گنجاندن و برابری واقعی است؛ این به معنای واقعی کلمه پایه‌ای است که هر چیز دیگری بر آن بنا شده است.»

به گفته وی، «این واقعیت که بیشتر پاسخ دهندگان به طور مستقیم نژادپرستی را در محل کار تجربه کرده اند باید لکه‌ای برای کل صنعت سینمای انگلیس باشد.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *