رهایی ۱۰ نفر از قصاص با تلاش شورای حل اختلاف بوشهر از ابتدای سال ۱۴۰۰

9:06 - 04 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۱۹۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر، از رهایی ۱۰ نفر از قصاص در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان خبر داد.
- الماس گشتاسبی، سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر گفت: در ۴ ماهه امسال بالغ بر ۸۰۰۰ فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد که بالغ بر ۲۰۰۰ فقره از پرونده‌ها به صلح و سازش منتج شده است.

سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر با اشاره به درصد مصالحه افزود: درصد سازش در ۴ ماهه سال ۹۹ میزان ۳۰ درصد بود که در ۴ ماهه امسال نیز در همین حدود مصالحه شده است که این امر علی‌رغم شرایط خاص کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی با تلاش کلیه همکاران در شورای حل اختلاف بوشهر حفظ شده است.

وی به پرونده‌های رهایی از قصاص اشاره کرد و گفت: در ۴ ماهه امسال تعداد ۱۰ فقره پرونده قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بودند، با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان و پیگیری‌های مستمر و چندین جلسه دعوت از اولیای دم در زندان به سازش ختم و از قصاص رهایی یافتند.

گشتاسبی در ادامه به برخی از پرونده‌های مهم سازشی اشاره داشت و گفت: در ۴ ماهه اول امسال پرونده‌هایی از قبیل نزاع دسته جمعی، بخشش مهریه ۵۰۰ سکه بهارآزادی، سازش پرونده یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی، پرونده مطالبه وجه ۳۰۰ و ۳۹۰ میلیون تومانی و توافق یک پرونده به میزان دویست میلیاردریالی مورد مصالحه و سازش صورت گرفت.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *