راز پنهان رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه

0:01 - 03 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۱۹۳۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کتاب «راز کانال کمیل» به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و معنویت، گردآوری شده است و پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه را در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی روایت می‌کند.
- کتاب «راز کانال کمیل»، به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و معنویت، گردآوری شده است و پنج روز مقاومت رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه را در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی روایت می‌کند، در سلسله برش‌هایی، به بازخوانی این کتاب می‌پردازد.
 
فصل اول؛ «راز پنهان»
رهبر معظم انقلاب فرمودند: «هشت سال تحمیل جنگ بر ما، اگر چه به خودی خود موضوعیتی ندارد، اما عرصه‌ی بسیار مهمی برای بروز روحیه‌ی اسلامی و انقلابی و خصلت‌های مسلمانی است و از این جهت بسیار ارزشمند است؛ لذا از بودن در آن چنان زمانی و آن چنان محیطی باید شکرگزار بود ... اگر چه از جنگ فی نفسه کسی خوشش نمی‌آید، اما بخش دیگر قضیه، روی دیگر سکه برای ما بسیار چیز عظیمی است.
 
به هر حال، حالا که جنگ نداریم و به دست خودمان هم نمی‌خواهیم یک جنگ درست کنیم ...، اما آن هشت سال جنگ اتفاق افتاده و ما باید از روحیه‌ی مقاومت و روحیه‌ی فداکاری در عرصه‌های جنگ ما ً همراه با اخلاص و همه‌ی آن خصلت‌هایی که حقیقتا وجود داشت بهره ببریم....
 
لذا در نشان دادن این نقطه‌ها و جاری کردن این روحیه در طول و امتداد تاریخ ما، خیلی باید تلاش کرد و از آن هشت سال جنگ باید استفاده کرد. کما اینکه حادثه‌ی عاشورا اول تا آخر به یک معنا نصف روز یا ... بیشتر نبوده، ... لذا عجیب نیست اگر ما هشت سال جنگ خودمان را با آن هشت یا ۹ ساعت عاشورای امام حسین (ع) نخواهیم مقایسه کنیم و آن حادثه کربلا را خیلی درخشان‌تر بدانیم که واقعیت هم همین است.
 
یعنی هیچ حادثه‌ای را هنوز بنده در تاریخ نمی‌شناسم که قابل مقایسه با فداکاری‌های آن نصف روز باشد، و همه چیز کوچک‌تر از آن است، لکن بالاخره طرحی از آن و یک «نمی از آن یم» است، بنابراین چرا ما فکر نکنیم که (دفاع مقدس ما) می‌تواند برای سال‌های متمادی در داخل جامعه‌ی ما منشأ اثر باشد؟»
 
راز پنهان رزمندگان گردان کمیل در کانال دوم فکه
 
به این عبارات بالا خوب دقت کنیم. ناخدای کشتی انقلاب، که در طوفان حوادث، ما را به سوی ساحل امن‌وامان رهبری می‌کند، می‌فرماید: ما باید از روحیه‌ی مقاومت و فداکاری، همراه با اخلاص و همه‌ی آن خصلت‌هایی که در عرصه‌های جنگ ما وجود داشت بهره ببریم...
 
حقیقتاً ایشان در این سال‌ها مرتب از مدیریت جهادی صحبت نموده‌اند. از اینکه کار‌ها بر اساس روحیه‌ی فداکاری و جهاد پیش برود. برخی جوان‌تر‌ها شاید معنای واقعی مدیریت جهادی را ندانند، برای همین تصمیم گرفتم رازی را که سه دهه در سینه داشتم برملا کنم.

خاطراتی را که از شش روز حضور در عملیات والفجر مقدماتی برایم مانده بود مکتوب کنم. خدا می‌داند که یاد آن روز‌ها برایم بسیار دردآور و سخت است. اما شاهد بودم که دوستان من فدا شدند، تا کلام امام و ولایت روی زمین نماند؛ و من نیز به یاری حضرت حق، قصد دارم به نیت ادای دین به دوستان شهیدم، به سراغ این خاطرات بروم. تا بگویم که مدیریت جهادی و روحیه‌ی فداکاری همراه با اخلاص چه نتایجی دارد.

می‌خواهم بگویم که مشکل امروز ما نبود چنین روحیه‌ای در بین مردم ماست؛ و یقین دارم؛ اگر این نسخه‌ی شفابخش بتواند در همه‌ی عرصه‌های زندگی ما وارد شود، اثر خود را خواهد گذاشت و جامعه‌ی اسلامی ما را بیمه خواهد کرد، ان شاءالله.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *