رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر رسیدگی ویژه به پرونده‌های اقتصادی گمرک پیرانشهر

15:41 - 01 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۱۵۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در سفر کاری خود در بین قضات و کارمندان دادگستری پیرانشهر بر رسیدگی ویژه به پرونده‌های اقتصادی گمرک این شهرستان تاکید کرد.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در سفر کاری خود در بین قضات و کارمندان دادگستری پیرانشهر بر رسیدگی ویژه به پرونده‌های اقتصادی گمرک شهرستان تاکید کرد.

وی افزود: مسیر عدالت و حقیقت همان هست که امام حسین (ع) در این مسیر قدم نهاد، مسیری که تمامی انسان‌های آزادی‌خواه دنباله رو آن هستند.
 
عتباتی در ادامه با بیان اهمیت زیاد مرز‌های استان آذربایجان غربی گفت: امنیت کشور مرهون تلاش‌ها و زحمات و جانفشانی‌های مرزنشینان هست و پیرانشهر و سایر شهر‌های مرزی فقط محدود به آن شهر نیست؛ بلکه مرز کشور هست و متعلق به همه ملت ایران هست.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خطاب به کارکنان دادگستری پیرانشهر گفت: دغدغه جهاد در سنگر عدالت هست که شما بزرگواران در شرایط سخت مرزنشینی خدمت‌رسانی می‌کنید و این مشقت‌ها را تحمل می‌نمایید.

وی افزود: تلاش‌ها بر این هست که مشکلات حوزه قضایی را به حداقل برسانیم و کمک‌های لازم را برای بهره‌مندی همکاران از امکانات رفاهی را فراهم نماییم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص مواردی که در حین بازدید از شعب محاکم و دادسرا ملاحظه کرده بود با کارکنان دادگستری پیرانشهر صحبت و ارشادات لازم را برای بهبود در روند رسیدگی‌ها بیان داشت و از آنها خواست برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ را با دقت و سرعت و با رعایت آیتم‌های ذکر شده در برنامه انجام دهند تا نتایج و اهداف پیش بینی شده در پایان سال ۱۴۰۰ حاصل گردد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه به پرونده‌های مرتبط با گمرک و مرزی بودن شهرستان پیرانشهر اشاره و تسریع و دقت و حساسیت لازم در رسیدگی به این پرونده‌ها را خواستار شد.

عتباتی، برخی پرونده‌های حساس در حوزه اقتصاد را بسیار حائز اهمیت دانست و از قضات رسیدگی کننده خواست تا در خصوص چنین پرونده‌های مهم با احساس مسئولیت مضاعف رسیدگی قاطع و جدی داشته باشند.

وی به سیاست‌های کلان قوه قضاییه در بحث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها هم گریزی زد و استفاده از ظرفیت‌های قانونی را برای کنترل تعداد زندانیان مورد تاکید قرار داد.

عتباتی در ادامه صحبت‌های خود به کاهش ورودی پرونده‌ها اشاره و استفاده از ظرفیت خوب شورای حل اختلاف این حوزه را مهم در کاهش ورودی پرونده به دادگستری دانست و صلح و سازش را هم در این امر موثر خواند.

عتباتی در پایان صحبت‌های خود استفاده مطلوب از سامانه‌های الکترونیکی را در خدمت رسانی به مردم، خصوصا بهره گیری از آن برای استفاده زندانیان و خانواده‌های آن‌ها را مورد تاکید قرار داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *