پیگیری مشکلات، کمبود‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خراسان شمالی توسط دستگاه قضایی استان

15:35 - 31 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۱۲۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به منظور بررسی مشکلات و کمبود‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تأمین امکانات و تجهیزات موردنیاز، کاستن از حجم و میزان محرومیت‌ها و محدودیت‌ها در این خصوص دستور‌های ویژه‌ای صادر کرد.
- حجت الإسلام والمسلمین جعفری،رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در طول ایام تعطیلات هفته گذشته تقریبا و هر روز بطور فوق العاده از تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی در مرکز استان و شهرستان‌ها بازدید کرد و ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید به کادر پزشکی و درمانی و قدردانی از تلاش‌های بی وقفه این عزیزان در وضعیت خاص کرونایی نشست‌های اختصاصی نیز با مسؤولین و متولیان امر در هر شهرستان برگزار و مشکلات مبتلابه را بطور میدانی و به نحو محسوس و ملموس از نزدیک مشاهده و مورد بررسی قرار داد.

وی در ارزیابی کلی وضعیت بهداشتی و درمانی استان در مقابله با ویروس کرونا به محدودیت‌ها و محرومیت‌های استان از حیث امکانات و تجهیزات مورد نیاز اشاره و تصریح کرد:از نزدیک مسائل و مشکلات را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده ایم که حوزه‌های مدیریتی و کادر پزشکی و درمانی برغم همه این معضلات چه عاشقانه و با دل و جان کار می‌کنند و لازم است از تلاش‌های تک تک این عزیزان قدردانی کنم.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری در ادامه با احصاء فهرست برخی مشکلات مبتلابه در این حوزه به اولویت‌های کشور از نگاه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اشاره و خاطرنشان کرد: همان گونه که معظم له در این خصوص با حساسیت مضاعف اولویت‌ها را مشخص کرده اند ما نیز در این راستا تلاش کردیم تا با حضور میدانی و بررسی دقیق مشکلات و شناسایی آسیب‌ها مراتب را در سطوح مختلف پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد:بسیاری از مشکلات اساسی و بنیادی که این استان در حوزه بهداشت و درمان با آن مواجه است مستلزم پشتیبانی و جلب حمایت همه جانبه مقامات بالادستی است و دستگاه قضایی بزودی این مشکلات را از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی ربط در مراجع مربوطه پیگیری خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد: در نتیجه این پیگیری‌ها وضعیت استان در ابعاد پیشگیری و مقابله با اشاعه اپیدمی بیماری کرونا بهبود یابد و پس از اعمال مدیریت و ساماندهی شرایط، آمار مرگ و میرها،که بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد بنحو قابل توجهی کاهش یابد.
 
گفتنی است در جریان این بازدید‌ها علاوه بر اسپیدکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و تنی چند از مسؤولین استانی حوزه بهداشت و درمان از جمله هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، برخی از مدیران و مسؤولین مربوطه بومی و محلی نیز رئیس کل دادگستری استان را حسب مورد در هر شهرستان همراهی می‌کردند و به نحو مقتضی در جلسات برگزارشده به منظور بررسی مشکلات مطروحه در حوزه بهداشت و درمان مشارکت داشتند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *