رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک: امکان شنود را از دشمن گرفتیم

9:54 - 31 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۱۰۹۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک گفت: شبکه‌های ارتباطی کشور را بومی کرده‌ایم و توانستیم با رمزگذاری ارتباطات، ارتباط امن را ایجاد کنیم، به شکلی که امکان شنود و نفوذ را از دشمن گرفتیم.
-  بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «شاهرخ شهرام» با گرامیداشت ۳۱ مرداد روز بزرگداشت صنعت دفاعی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه الکترونیک، گفت: زمانی که آمریکایی‌ها ایران را ترک کردند، خیلی‌ها فکر می‌کردند ارتش و نظامیان ایران نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند، اما با تلاش و مجاهدت‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شد، توانستیم نه‌تن‌ها تهدیدات را در دفاع مقدس در مرز‌ها متوقف کرده بلکه این تهدیدات را به فرصت برای شکوفایی و خود کفایی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت خودکفایی در تولید قطعات الکترونیک و تجهیزات راداری و ارتباطی، افزود: تجربه دفاع مقدس به ما نشان داد که در حوزه رزمی و تجهیزات باید خودکفا باشیم؛ زیرا در هیچ کشوری این تجهیزات را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

مدیر عامل صنایع الکترونیک در ادامه به پیشرفت‌های صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تولید تجهیزات ارتباطی اشاره و تصریح کرد: امروز به توان و جایگاهی رسیده‌ایم که در ماه هزاران بی‌سیم را برای نیرو‌های مسلح تولید می‌کنیم.

وی بر توان بالای کشور در حوزه الکترونیک تأکید و خاطرنشان کرد: از مهندسی معکوس و کپی کردن در گذشته به تولید و طراحی فناوری و قطعات الکترونیک بسیار پیشرفته رسیده‌ایم و به یکی از پنج کشور پیشرفته در این حوزه تبدیل شده‌ایم.

شهرام در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری این سازمان با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: با بیش از ۶۰۰ دانشگاه و ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان ارتباط داریم و با همکاری و همراهی هم توانسته‌ایم مطالبات نیرو‌های مسلح و کشور را تأمین می‌کنیم.

وی تحریم‌ها را در حوزه دفاع، محرک و عامل پیشرفت دانست و اضافه کرد: پیش از انقلاب، قبل از تحویل فناوری‌ها انبار‌های قطعات ما را پر می‌کردند، شاید این در ظاهر امر کار خوبی باشد، اما با این اقدام خلاقیت و نوآوری را در جامعه ما می‌کشتند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی، دیگر این امکان وجود نداشت و صنایع دفاعی کشور برای تأمین نیاز نیرو‌های مسلح وارد عرصه طراحی و تولید تجهیزات ارتباطی شد و به برکت انقلاب اسلامی و خودباوری توانستیم به جایگاهی بسیار خوبی در این عرصه برسیم و امروز یکی از پنج کشور پیشرفته در این حوزه هستیم.

شهرام شبکه‌سازی ارتباطی را عامل قدرت در جنگ‌های نوین دانست و تصریح کرد: ما شبکه‌های ارتباطی کشور را بومی کرده‌ایم و توانسته‌ایم با رمزگذاری ارتباطات، ارتباط امن را ایجاد کنیم، به شکلی که امکان شنود و نفوذ را از دشمن گرفته‌ایم.

رئیس سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع با بیان اینکه امروز دشمن از فواصل دور اهداف خود را مورد اصابت قرار می‌دهد،اظهار داشت: برای مقابله با این تهدیدات، نیازمند تجهیزات رصد و راداری بسیار پیشرفته بودیم که بتواند از فواصل دور این تهدیدات را کشف و برای مقابله با آن‌ها اقدام کند؛ این فناوری تنها در اختیار پنج کشور است و ما به این فناوری دست یافته‌ایم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *