کودکان مظلوم‌ترین کاربران ترافیک

9:41 - 31 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۱۰۶۵
کارشناس تصادفات پلیس راهور خبر داد کودکی سیزده ساله قربانی تصمیم اشتباه والدینش شد.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ  در خصوص تصمیات اشتباه والدین برای کودکان در مقابل قوانین رانندگی توضیح داد.
 
جوانبخت گفت: این جمله را بار‌ها تکرار کردیم که کودکان واقعا مظلوم‌ترین کاربران ترافیک هستند چرا که آنان در حوادث قربانی اشتباه، تفکر و تصمیمات غیرمسئولانه‌ای می‌شوند که از طرف و ناحیه والدین ناآگاه برای آن‌ها گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این کودکان، چون با مسایل آشنا نیستند و در سنی نیستند که تشخیص درستی از خطر و حوادث را بدهند و بتوانند مقابله‌ای با آن داشته باشند در اکثر موارد به خاطر تصمیمات نادرستی که توسط والدین برای آن‌ها گرفته می‌شود دچار بیشترین مصدومیت‌ها، قطع نخاع، معلولیت‌ها، قطع شدن عضو و حتی فوت که برای ما بسیار دردناک است.

جوانبخت گفت: در بسیاری از این موارد می‌شد با تصمیم گیری درست و یک تفکر به موقع می‌توانست جلوی یک اتفاق بد را گرفت.
 
بیشتر بخوانید:

وی افزود: یکی از این تصمیمات که تصمیم نابجایی نیز هست و با آن در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ روبرو شدیم این است که متاسفانه یکی از والدین اقدام به خرید یکدستگاه موتورسیکلت برای کودک ۱۳ ساله خود می‌نماید و برابر قوانین و آیین نامه راهنمایی و رانندگی بچه‌های کوچک به هیچ وجه حق استفاده از موتورسیکلت را ندارند و این پدرو مادر بنا بر تقاضایی که بچه داشته خیلی غیر مسئولانه عمل می‌کنند و این اقدام را انجام می‌دهند.

وی اشاره کرد: در اولین مرحله که این موتورسیکلت در اختیار بچه قرار می‌گیرد به پارکی می‌روند تا بچه اولین تجربه را داشته باشد و، چون آموزشی برای این ماجرا ندیده بوده و در سنی نیست که به موقع عکس العملی مناسب را از خود نشان دهد با اولین برخورد در بوستان نمی‌تواند موتورخود را کنترل کرده و با جدول برخورد می‌نماید و متاسفانه در همان محل فوت می‌نماید.

وی افزود: شما ببینید دامنه این تصمیم چه میزان می‌تواند وسیع باشد و آن خانواده تا سال‌ها بخاطر این تصمیم اشتباه خود را نخوهاد بخشید و این سرمایه آن خانواده که این کودک بوده از دست رفت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *