رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رفتار عجیب برخی تیم‌های صنعتی در نقل‌وانتقالات/ هزینه‌های چند ده میلیاردی برای بازیکنان معمولی

17:02 - 29 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۷۱۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
برخی تیم‌های صنعتی رفتاری خرج از عرف در نقل و انتقالات داشتند.

- با شروع رسمی فصل نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران شاهد رقابت تیم‌های مختلف برای جذب بازیکنان هستیم. در این بین ریخت و پاش‌های عجیب و خارج از عرف برخی تیم‌های صنعتی بازار نقل و انتقالات را کاملاً به هم ریخته است.

برای مثال یکی از تیم‌های صنعتی برای جذب یک مدافع حاضر شده مبلغ ۲۰ میلیارد تومان هزینه کند که این شامل ۱۱ میلیارد پول رضایتنامه و ۹ میلیارد تومان پول خود بازیکن است، در حالی که قیمت واقعی این بازیکن چنین مبلغی نیست.

در مورد دیگر گفته شد باشگاه سپاهان برای جذب شهریار مغانلو به باشگاه سانتاکلارا پرتغال مبلغ ۵۰۰ هزار یورو پیشنهاد داده درحالی که کل مبلغ مغانلو با این باشگاه ۱۱۵ هزار یورو است. عجیب آنجاست که باشگاه پرسپولیس برای گرفتن رضایتنامه قرضی مغانلو در فصل گذشته فقط ۴۰ هزار یورو هزینه کرد، اما به یکباره باشگاه سپاهان برای جذب این بازیکن‌ها ۵۰۰ هزار یورو یا مبلغ کمتر به اضافه یک بازیکن یعنی محمد محبی را پیشنهاد داده است.

رفتار جنون آمیز بین برخی تیم‌های صنعتی برای جذب بازیکنان به شکلی شده که قیمت خیلی از بازیکنان فوتبال ایران تا چندین برابر افزایش غیرمنطقی داشتند. مثلاً برای یک مدافع سرخابی که عملکرد کاملاً متوسطی در فصل گذشته داشته پیشنهاد ۱۲ میلیارد تومانی دادند یا برای جذب یک بازیکن۳۲ - ۳۳ ساله حاضر هستند بالای ۱۵ میلیارد تومان هزینه کنند. این در شرایطی است که پنجره نقل و انتقالات فولاد بسته است و این تیم نتوانسته در نقل و انتقالات حضور پیدا کند.

اینکه تیم‌های مختلف بخواهند در نقل و انتقالات با هم رقابت کنند مسئله عجیبی نیست، اما اینکه چند تیم صنعتی بخواهند برای جذب بازیکنان عموماً همسطح، مبالغ بالای ۱۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنند، مسئله‌ای است که فقط باعث می‌شود نظم و تعادل بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران کاملاً به هم بخورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *