عرضه گسترده و کمبود تقاضای دام/ قیمت پایه دام تغییری نکرده است

9:23 - 28 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۴۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده گفت: در حال حاضر عرضه دام گسترده بوده، ولی تقاضا بسیار پایین است و با توجه به اینکه ایام محرم را سپری می‌کنیم و در این ایام مصرف باید افزایش پیدا کند، ولی متأسفانه تقاضا چندانی برای دام نیست.

منصور پوریان در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت دام و روند قیمت‌ها، گفت: در حال حاضر عرضه دام گسترده بوده، ولی تقاضا بسیار پایین است و با توجه به اینکه ایام محرم را سپری می‌کنیم و در این ایام مصرف باید افزایش پیدا کند، ولی متأسفانه تقاضا چندانی برای دام نیست.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده گفت: قیمت پایه دام سبک برای کشتار ۵۵ هزار تومان است و برای بره‌های نر لاغر، میش، پیر میش و بره ماده پایین‌تر از قیمت ۵۵ هزار تومان است قیمت پایه تغییری نکرده و هنوز همان قیمت قبل است.

وی در خصوص مشکلات دامداران افزود:  مشکلات دامداران به‌صورت گسترده هنوز هم برقرار است و دامداران با مشکلاتی چون خشکسالی، کمبود آب، گرانی نهاده و نبود تقاضای مناسب روبه‌رو هستند و در شرایط سختی به سر می‌برند.

پوریان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه پنج و نیم الی شش میلیون رأس دام در بهار و تابستان تولیدشده است و این مقدار باید خیلی سریع در ایام بهار و تابستان مصرف می‌شد، ولی این میزان دام روی دست دامدار باقی‌مانده و مصرف آن‌چنانی نداشته است.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده گفت: با توجه به این حجم از دام که تولیدشده انتظار بر این بود صادراتی صورت بگیرد تا این میزان دام مازاد سریع از بازار خارج شود، ولی این امر صورت نگرفته است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *