۴۰ درصد متوفیان کرونا به شهر‌های دیگر فرستاده می‌شوند

15:45 - 27 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۴۰۲
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: حدود ۴۰ درصد از متوفیان تهران پس از کفن و غسل داده شدن توسط آمبولانس‌های سازمان بهشت زهرا (س) به دیگر شهر‌های کشور اعزام می‌شوند.

- دانشجو نوشت: ایران طی روز‌های جاری یکی از سخت‌ترین شرایط شیوع بیماری کرونا را تجربه می‌کند و بسیاری از مردم همچنان بر عدم رعایت پروتوکل‌های بهداشتی و در خانه نماندن خود پافشاری می‌کنند.

عده‌ای با بستن بار سفر و راهی شدن در جاده‌های کشور و عده‌ای هم با برگزاری مراسمات به دور از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، هر یک به نحوی سر شوخی با بیماری مرگبار کرونا دارند.

سردخانه‌های مربوط به بسیاری از آرامستان‌های کشور مملو از جسد کسانی است که هر یک امید خانواده‌ای بودند و حالا مُهر مرگ به علت کرونا روی نامشان نشسته و دفتر زندگی آن‌ها در نهایت ناباوری با ویروسی به ظاهر کوچک، اما پر قدرت بسته شده است.

تعداد سالمندانی که با وجود سن بالا و احتمال بیشتر در خطر بودن از جانب کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در خانه ماندن همچنان در سلامتی کامل هستند، کم نبوده و این امر نشانگر اهمیت جدی گرفتن و رعایت فاصله اجتماعی و همچنین ضرورت خود مراقبتی است.

مرگ عاقبت شوخی مردم با کرونا!

کودکان بسیاری رخت عزای والدین به تن کرده‌اند و قامت پدر و مادر‌های داغ دیده از شیوع این بیماری منحوس از جانباختن فرزند خم شده است و این در حالی است که تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در خانه ماندن میشود از بسیاری از این مرگ‌های تلخ و اندوه بار و داغدار شدن خانواده‌ها جلوگیری کرد.

شوخی با کرونا شوخی با زندگی افرادی است که ممکن است طی مراودات کاری در روز‌های پس از تعطیلات آن‌ها را ببینیم و بدون اینکه از ناقل بودن خود آگاه باشیم آن‌ها را هم به این بیماری جانکاه آلوده کنیم و واسطه مرگشان شویم.

خودنمایی بنر‌های سیاه تسلیت بر در و دیوار خانه‌ها در محلات مختلف و به گوش رسیدن صوت قرآن این روز‌ها از غمبارترین لحظات زندگی ما به شمار می‌رود و افرادی که طی روز‌های گذشته با عادی انگاری شرایط و نادیده گرفتن هشدار‌ها در عروسی و دورهمی‌ها حضور داشتند، امروز داغدار و عزادار عزیزانی شده‌اند که کرونا جانشان را گرفته است.

در حال حاضر که همه مراکز ادارای و کاری دولتی تعطیل شده است بهترین راه برای در امان ماندن از بیماری و مرگ در خانه ماندن و جدی گرفتن ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

گلایه به جای مردم از عدم مدیریت کرونا در دولت دوازدهم و کندی سرعت انجام واکسیناسیون موضوعی است که متاسفانه دستاویز عده‌ای برای ماهی گیری از آب گل آلود شده و عده‌ای هم بی‌توجه به عواقب این بازی، چون عروسک‌های خیمه شب بازی خود را به نادانی این افراد سپرده‌اند.

روند ابتلا و جانباختن مردم در کشور نگران کننده است!

طی روز‌های اخیر بهشت زهرا در شهر تهران یکی از سخت‌ترین و بحرانی‌ترین روز‌های خود را سپری کرده است و این سختی همچنان ادامه دارد و روزانه بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان تهرانی جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست می‌دهند.

آمار فوتی‌های کوید ۱۹ در کشور به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است و موجی از ترس و اندوه را در میان بسیاری از مردم به وجود آورده است، اما همچنان عده افرادی که معتقد هستند که خطر ابتلا به کرونا تهدیدی برای آن‌ها ندارد کم نیست و این موضوع خود عامل گسترش سرعت انتقال ویروس در میان مردم محسوب می‌شود.

در حال حاضر ظرفیت اغلب بیمارستان‌های تهران و همچنین بسیاری از شهر‌های دیگر مثل مشهد، خوزستان و ... تکمیل شده و از طرفی تعداد بیماران در شرایط حاد بیماری نیز رو به افزایش بوده و این اتفاق تا حدود زیادی با همراهی مردم قابل کنترل است.

بسیاری از تخت بیمارستان‌ها توسط افرادی پر شده است که ماسک زدن را سخت می‌دانستند و می‌گفتند نیازی به اینهمه سخت‌گیری و مراقبت نیست و حالا نفسشان به دلیل ساده انگاری کرونا به شماره افتاده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شده‌اند و خانواده شان مستأصل و درمانده چشم انتظار بهبودی‌شان مانده‌اند.

چند برابر شدن حجم کاری پرسنل شاغل در غسالخانه بهشت زهرا (س)

سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س)در پایتخت از مضاعف شدن حجم کاری پرسنل شاغل در غسالخانه و کسانی که در امر کفن و دفن این مجموعه فعالیت دارد خبر داده است.

به گفته خال حدود ۴۰ درصد از متوفیان تهران پس از کفن و غسل داده شدن توسط آمبولانس‌های سازمان بهشت زهرا(س) به دیگر شهر‌های کشور اعزام می‌شوند و با تلاش مستمر پرسنل این سازمان، تا کنون مشکلی در انجام کار‌های مربوطه ایجاد نشده است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) روند افزایشی اعداد و ارقام اعلام شده روز‌های اخیر متوفیان کرونا در تنها آرامستان متوفیان پایتخت نگران کننده دانسته و معتقد است: اگر چه ظرفیت سردخانه این مجموعه برای پذیرش متوفیان کرونا کافی است، اما باید برای کنترل روند افزایشی بیماری و کاهش آمار مرگ و میر‌ها چاره اندیشی شود.

مرگ نزدیک‌تر از همیشه به همه مردم است!

نوع دلتای کرونا ویروس از پر قدرت‌ترین سویه‌های این بیماری مهلک است و در صورت استمرار نادیده گرفتن و بی‌توجهی شرایط سخت فعلی، مرگ از همیشه به یک یک ما نزدیکتر است.

متخصصان و کارشناسان پزشکی بر این عقیده هستند که حتی با انجام واکسیناسیون کامل هم رعایت پروتوکل‌های بهداشتی و توجه به نکات مراقبتی امری ضروری است و این موضوع در مورد بسیاری از بیماری‌ها طی سال‌های اخیر تا کنون صحت دارد.

شیوع دوباره بیماری کرونا در چین و بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکایی نیز گواه روشنی از ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و مردم نباید به این تصورات غلط که انجام واکسیناسیون به مفهوم در امان ماندن قطعی از شر ویروس کرونا است توجه کنند.

دیدن تصاویر دردناک افزایش بیماران بستری شده در بیمارستان و شنیدن آمار و ارقام وحشتناک جان باختگان هر چقدر برای ما حتی در جایگاه فردی عزیز از دست داده، سخت باشد برای پرستار‌ها و افراد شاغل در بخش کرونای بیمارستان‌های مختلف چندین برابر سخت و جانکاه است چرا که به طور مستقیم و مستمر با این اخبار هولناک روبرو هستند.

با دقت در سختی کار پرستاران و کادر درمان و حجم درد مبتلایان به بیماری کرونا متوجه سختی موج این پیک بیماری کرونا می‌شویم و تنها با رعایت نکاتی ساده می‌توانیم به دیداری دوباره با عزیزانمان دلگرم و امیدوار باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *