کارآمدی و توانمندی در حوزه آموزش و پرورش باید مطالبه همگانی باشد

9:06 - 29 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۳۶۸
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت‌: کارآمدی و توانمدی عمده‌ترین موضوعی است که باید در حوزه مدیریت آموزش و پرورش مورد مطالبه همگان باشد.
احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با میزان، در مورد تاکیدات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر صلاحیت‌های لازم برای مدیریت آموزش و پرورش گفت:با توجه به حساسیت‌ها و فراگیری که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، کارآمدی و توانمندی عمده‌ترین موضوعی است که باید در مدیریت این حوزه مورد مطالبه همگان باشد.

وی ادامه داد: داشتن برنامه‌ای منسجم و مدون برای تحقق اهداف و رفع دغدغه‌های موجود موضوع مهمی است، اما صرف داشتن برنامه بدون سابقه مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش و عدم شناخت بدنه آن نمی‌تواند کمکی به عملیاتی سازی این برنامه‌ها کند.

وی افزود: تجربه کاری مرتبط در سطوح مدیریتی در این حوزه و انجام گام‌های مثبت در پرونده کارآمدی در مدیریت این حوزه را به ارمغان می‌آورد.

فلاحی افزود: دیدگاه دیگری نیز وجود دارد که معاونین قوی و با تجربه در کنار مدیریت این حوزه می‌تواند کمک شایانی برای افزایش توانمندی‌ها و کار آمدی در این حوزه باشد، اما دیدگاه مقابلی هم هست که با توجه به حساسیت موضوع آموزش و پرورش آزمون خطا و کسب تجربه در این حوزه را جایز نمی داند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به طور کلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با در نظر گرفتن دغدغه‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش در کشور نمی‌تواند صرفا دیدگاه مثبتی نسبت به برنامه‌هایی داشته باشد که امکان عملی شدن آن به جهت عدم تجربه مرتبط کافی وجود ندارد، داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

واردات واکسن تک دز با اثر بخشی بالا به کشور

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *