بیانیه اتحادیه اروپا درباره آمادگی مشروط برای همکاری و گفت‌وگو با طالبان

22:51 - 26 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۳۲۲
سخنگوی اتحادیه اروپا ضمن درخواست برای آتش‌بس فوری و مذاکره برای حل سیاسی بحران در افغانستان، تأکید کرد که حمایت اروپا از افغانستان مشروط به رعایت حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها است.

- جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) کنفرانسی ویدئویی اضطراری به منظور ارزیابی اولیه وضعیت افغانستان برگزار خواهد کرد.  افغانستان در یک دوراهی قرار دارد و امنیت شهروندان و امنیت بین‌المللی در حال حاضر در خطر است.

پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا نیز گفت: تلاش‌های فشرده‌ای به منظور اطمینان از ایمنی کارکنان اتحادیه اروپا در افغانستان صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین به تاکید بر هماهنگی مداوم با کشور‌های عضو برای تخلیه کارکنان افغانستانی که در مأموریت‌های اروپایی کمک کرده‌اند و خانواده‌های آن‌ها به مکانی امن پرداخت و افزود: اتحادیه اروپا از نزدیک وضعیت افغانستان را دنبال می‌کند و تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی به منظور مقابله با تحولات جاری در جریان است.

سخنگوی اتحادیه اروپا آتش‌بس فوری و مذاکره برای حل سیاسی بحران در افغانستان را خواستار شد و تأکید کرد که حمایت اروپا از افغانستان همچنان به حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه و احترام به حقوق اساسی همه شهروندان افغان از جمله زنان، کودکان و اقلیت‌ها، مشروط است.

 امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در این خصوص گفت: افغانستان نباید به سنگر تروریستی مبدل شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *