وجود ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در شرکت‌های خودروسازی/ چرایی افزایش قیمت خودرو

16:19 - 26 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۲۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
کارشناس بازار خودرو در خصوص اینکه چرا در کوتاه‌مدت شاهد افزایش قیمت خودرو شده‌ایم، گفت: به علت عدم عرضه خودرو شاهد افزایش قیمت خودرو شده‌ایم و به گفته خودروسازان بیش از ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در شرکت خودروسازی موجود است.

فربد زاوه در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت بازار خودرو و علت روند افزایش قیمت خودرو گفت: اقتصاد با تورم مواجه است و اصلاحاتی در سیاست‌های پولی، کسری بودجه و درآمد‌های خارجی اتفاقی نیفتاد و به این معنی است که اقتصاد ایران همچنان بر محور، خلق پول مدیریت‌ می‌شود.

کارشناس بازار خودرو گفت: اصلاحات یک روزه اتفاق نمی‌افتد و باید اصلاحات کلان صورت بگیرد تا زمانی که اصلاحات انجام‌نشده با تورم مواجه هستیم.

وی در خصوص اینکه چرا در کوتاه‌مدت شاهد افزایش قیمت خودرو شده‌ایم، گفت: به علت عدم عرضه خودرو شاهد افزایش قیمت خودرو شده‌ایم و به گفته خودروسازان بیش از ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در شرکت خودروسازی موجود است و روند عرضه نیز در شش ماه اول سال نامطلوب بوده بنابراین زمانی که میزان عرضه کاهش پیدا کند باعث افزایش تورم‌ می‌شود.

زاوه بیان کرد: از طرفی هم واردات ممنوع است و این مسئله بر بازار داخلی فشار آورده و ایجاد تمایل به افزایش قیمت را به وجود می‌آورد.

وی در خصوص این که با وجود عدم تولید پراید، ولی این خود را در حال حاضر نوسانات قیمت دارد، گفت: ماشین‌های جایگزینی مثل تیبا و ... میزان تیراژ پایینی دارند و در حال حاضر مقداری کیفیت ماشین‌های تولیدی کاهش پیدا کرده همچنین ماشین‌های صفرکیلومتر نیز بی‌کیفیت شده است.

کارشناس بازار خودرو گفت: بر اساس آمار‌ها خریدوفروش خودرو وجود دارد و با توجه به اینکه در تابستان هستیم و صرفاً باید حجم معاملات بالا باشد، ولی حجم معاملات کمتر انجام‌ می‌شود و کرونا نیز عامل کاهش خریدوفروش خودرو بوده است و به‌طورکلی بازار و نه همیشگی را ندارد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *