سازمان ملل خواستار پذیرش پناهجویان افغان از سوی تمامی کشور‌ها شد

19:46 - 25 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۰۱۲
دبیرکل سازمان ملل از تمامی کشور‌ها درخواست کرد تا با توجه به شرایطی که افغانستان بعد از تسلط طالبان درگیر آن است، باشند.

-طبق گزارش اسکای نیوز، تحولات اخیر افغانستان و سقوط کابل به دست نیرو‌های طالبان و همچنین فرار «اشرف غنی»، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد را برآن داشت تا در روز دوشنبه پیرامون این موضوعات نشستی اضطراری برگزار کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این راستا اعلام کرد که؛ تمام کشور‌ها باید آمادگی استقبال از پناهجویان افغان را داشته باشند و از هرگونه اخراج آن‌ها امتناع کنند.

وی همچنین از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه جهانی درخواست کرد تا نگذارند افغانستان به بهشتی برای تروریست‌ها تبدیل شود.

گوترش افزود: گزارش‌هایی در این زمینه وجود دارند که اشاره به محدودیت‌های شدید در زمینه حقوق بشر به خصوص نقض‌های رو به فزونی در حق زنان و دختران دارند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه از شورای امنیت درخواست کرد تا تمام ابزار‌های موجود را بمنظور نابودی تهدید تروریسم جهانی در افغانستان و نیز تضمین احترام به حقوق بشر به کار بندد.

وی ادامه داد: حضور سازمان ملل در افغانستان با توجه به وضعیت امنیتی است و در ارائه حمایت‌ها کوتاهی نخواهد کرد و به این روند ادامه خواهد داد.

نماینده افغانستان نیز در این جلسه گفت: اجازه تبدیل کشورمان را به یک امارت اسلامی نخواهیم داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *