بازدید دادستان کرمان از مراکز، اصناف و هیات‌های مذهبی

8:52 - 25 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۷۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با همراهی معاون دادستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان و هیات همراه به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از مراکز، اصناف و هیات‌های مذهبی این شهر بازدید کرد.
- دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با همراهی معاون دادستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان و هیات همراه به منظور نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از مراکز، اصناف و هیات‌های مذهبی این شهر بازدید کرد.

سالاری تصریح کرد: به دلیل دغدغه مردم در رابطه با شیوع بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، بررسی‌های ابعاد رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت مستمرو سرزده و در قالب بازدید‌های محسوس و غیرمحسوس انجام می‌شود.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را خط مقدم تأمین سلامت عمومی دانست و تاکید کرد: دراین بازدید سه ساعته ۷ واحد صنفی پلمب شد و به تعدادی از واحد‌های صنفی جهت رفع نقص‌های موجود تذکر داده شد که در صورت عدم اقدام پلمب خواهند شد.

سالاری افزود: در بازدید بررسی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با بیماری کرونا، بازدید‌های متعددی از واحد‌های عرضه مواد غذایی، فروشگاه‌های بزرگ، رستوران ها، میوه فروشی ها، بستنی فروشی ها، فست فودها، هیات‌های مذهبی و سایر واحد‌های صنفی انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مفاد رعایت بهداشت به حاکمیت و الزام‌های تعیین شده از سوی حاکمیت بستگی دارد، خاطرنشان کرد: حاکمیت به منظور پیشگیری از انتشار ویروس و فراگیر شدن بیماری‌ها الزامات بهداشتی را در شرایط مختلف تعیین می‌کنند و تمامی اقشار جامعه باید نسبت به رعایت این مفاد توجه لازم را داشته باشند.

سالاری با اشاره به مفاد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی عنوان کرد: براساس این ماده قانونی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند، به حبس تا یکسال محکوم خواهند شد و مبنای تصمیم گیری در این زمینه ها، تشخیص مراجع مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *