تامین واکسن مورد نیاز کشور اولویت اصلی هلال احمر است

4:27 - 26 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۶۹۴
دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر ، گفت: هدف ما این است که با تمام توان بتوانیم واکسن وارد کنیم، تلاش ما تامین واکسن مورد نیاز کشور بدور از فشار و ایجاد حاشیه و کارشکنی‌ها است.
محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با میزان درباره ادعای طرح شده از سوی سازمان غذا و دارو در مورد اینکه برای جمعیت هلال احمر نیز مجوز واردات حتی با وجود قیمت بالای واکسن مدنظر ، صادر شد با این حال نتوانسته اند در آن مقطع زمانی واکسنی وارد کنند، گفت: در ۱۴ فروردین ماه مجوز برای ما صادر شد اولین محوله درهمان فروردین ماه  حدود ۴۰۰ هزار دز و دومین محموله ما در حدود یک میلون دز در اردیبهشت ماه وارد شده است و مستندات آن  نیز موجود می‌باشد.
وی افزود: از این رو هلال احمر در کمتر از ۵ ماه ۱۴ محموله در حدود ۱۵ میلیون و ۹۶۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۶ پرواز به کشور منتقل کرده است.

وی ادامه داد:به طور کلی سیستم غذا و دارو به این شکل است که نوع دارو و یا واکسن و هر چیز مورد نیاز این سازمان و هزینه آن مشخص و سپس از شرکت‌ها و یا نهاد‌هایی که امکان واردات آن را دارند خواسته می‌شود که وارد عمل شوند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: هدف ما این است که با تمام توان بتوانیم واکسن وارد کنیم، دیگر اهمتی ندارد که آن را چه کسی و چگونه وارد کرده است. تلاش ما تامین واکسن مورد نیاز کشور بدور از فشار و ایجاد حاشیه و کارشکنی‌ها است.

قوسیان مقدم گفت:در این برهه از زمان و و خیز بیماری وحدت رویه و یک صدایی نیاز است و تضعیف موقعیت هیچ یک از نهاد‌ها به صلاح کشور نیست.

وی در پایان گفت: تمام توان و تلاش نهاد‌های مسئول و مربوط باید این باشد که واردات را افزایش بخشند، از این رو نیاز واقعی در این برهه اتحاد ارگان‌های مرتبط و تسریع واکسیناسیون عمومی در کشور برای عبور از وضعیت موجود است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *