بحران مالکیت در فوتبال مشهد؛ سرنوشت نامعلوم پدیده در لیگ بیست‌ویکم

16:41 - 24 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۶۲۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
در شرایطی که تمام باشگاه‌های لیگ برتری فعالیت خود را در فصل نقل‌وانتقالات لیگ برتر آغاز کرده‌اند، اما باشگاه پدیده همچنان به دلیل مشکلات مدیریتی در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد.

- پس‌از آنکه فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با میزان، از دستور مقام قضایی برای واگذاری مالکیت باشگاه پدیده به مدیران شهر خودرو خبر داد توقع می‌رفت مالکین باشگاه طبق توافق قبلی برای تحویل گرفتن این مجموعه به مشهد سفر کنند، اما عدم حضور آنها در مشهد باعث شد نارضایتی شدیدی در بین مدیران اجرایی استان خراسان رضوی شکل گیرد.

عدم حضور مدیران شهرخودرو در مشهد با واکنش اعتراضی هواداران فوتبالی مشهد مواجه شد تا حدی که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با انتقاد از بی‌تفاوتی مدیران شهر خودرو در گفتگو با میزان عنوان کرد: اداره یک باشگاه حرفه‌ای با مدیریت از راه دور قابل‌قبول نیست ازاین‌رو توقع داریم مدیران شهرخودرو در اسرع وقت برای بررسی شرایط موجود و تحویل کار به مشهد مراجعه کنند تا به‌این‌ترتیب نگرانی هواداران تنها تیم لیگ برتری استان خراسان‌رضوی از بین برود. اگر این اتفاق ظرف چند روز آینده انجام نشود، از طریق مراجع قانونی پیگیر موضوع خواهیم شد تا صدمه‌ای به باشگاه پدیده وارد نشود.

فتاحی در ادامه از شکایت مالک باشگاه شهر خودرو از مسئولین ورزشی خراسان رضوی خبر داد و دراین‌باره گفت: مالک باشگاه شهر خودرو بواسطه اتفاقات و اختلافاتی که منجر به بازپس‌گیری امتیاز مالکیت این باشگاه در فصل بیستم شکل گرفت، از سه نفر شکایت کرده‌ است و خواستار پرداخت غرامت ۱۷۰ میلیارد تومانی بابت این‌موضوع شده‌ است هرچند این پرونده همچنان در حال پیگیری است، اما تصمیم اعمال‌شده در جریان لیگ بیستم برابر نظر مقام قضایی صورت‌گرفته و هیچ‌گونه تصمیم شخصی در اجرای آن دخیل نبوده‌ است. با این‌ حال متولی ورزش استان و همچنین هیئت فوتبال خراسان‌رضوی بدون در نظر گرفتن این اتفاقات توقع دارد مالکین مجموعه شهر خودرو برای تعیین تکلیف این باشگاه لیگ برتری در اسرع وقت اقدام کنند تا فرصت طلایی نقل‌وانتقالات به‌راحتی از دست نرود.

همزمان با موضع‌گیری صریح مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی درقبال ماجرای تغییر مالکیت باشگاه پدیده و بازگرداندن امتیاز این باشگاه به مدیران شهر خودرو شنیده می‌شود مدیران باشگاه پدیده در اظهارنظر‌های خود عنوان کردند هنوز تصمیم‌گیری نهایی در خصوص انتقال امتیاز به مجموعه شهرخودرو اخذ نشده‌ است و چنانچه مالکین شهر خودرو بخواهند نسبت‌ به آینده این تیم بی‌تفاوت باشند از طریق مسئولان اجرایی خراسان‌رضوی پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد تا مانع از صدمه دیدن نماینده استان در رقابت‌های فصل آتی شوند.

با این‌حال مشخص نیست در شرایط کنونی سرنوشت تنها تیم لیگ برتری خراسان‌رضوی در رقابت‌های فوتبال به چه ترتیبی رقم بخورد، باید منتظر اتفاقات روز‌های آینده در فوتبال مشهد باشیم تا ببینیم سرانجام چالش‌های مدیریتی میان مدیران قبلی و فعلی چه خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *