بازدید از پیش اعلام نشده رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از بند نسوان زندان زاهدان

10:35 - 24 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۵۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از بند نسوان زندان زاهدان به صورت از پیش اعلام نشده بازدید کرد.

- در راستای اجرایی نمودن سیاست‌های سند تحول قضایی و همگام با محقق نمودن اولویت‌های دوازده گانه سازمان زندان‌ها مبنی بر دعوت از مسئولین و مراجع قضایی با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها حجت الاسلام مصطفوی ربیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با همراهی شمس آبادی دادستان زاهدان، به صورت سرزده از بند نسوان زندان مرکزی زاهدان بازدید کرد.

مسئولین قضایی استان سیستان و بلوچستان در این بازدید ضمن حضور در بند و مشاهده اماکن مختلف از جمله اتاق‌های استراحت مددجویان، فضا‌های اشتغال و ... با مددجویان نسوان گفتگو کرده و وضعیت آنان در زندان و امکانات رفاهی و فعالیت‌های فرهنگی آموزش را جویا شدند.

همچنین در این بازدید ۳۶ نفر از مددجویان نسوان به صورت جداگانه با رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان دیدار و مشکلات پرونده‌ای و درخواست‌های قضایی خویش را مطرح نمودند که دستوراتی جهت پیگیری و رفع آنان صادر شد.

شایان ذکر است در نشست پایانی این بازدید مقرر گردید پرونده تمامی مددجویان بند نسوان زندان زاهدان که دارای شرایط برخورداری از عفو می‌باشند در کارگروهی متشکل از زندان و دادگستری استان سیستان و بلوچستان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و در جلسات فوق العاده کمیسیون عفو استان طرح گردد تا در خصوص انان مطابق قوانین قضایی و تاسیسات حقوقی با رویکرد رافت و عطوفت اسلامی تصمیم گیری شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *