رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید رئیس کل دادگستری استان گلستان از محاکم گرگان

10:06 - 24 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۵۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید خود از شعب دادگاه‌های عمومی و انقلاب گرگان بر اتقان آراء تاکید کرد و گفت: شنیدن حرف مردم و توضیح فرآیند‌های قانونی به زبان ساده برای آنان از مصادیق تکریم ارباب رجوع است.
- حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در جریان بازدید از محاکم گرگان با تاکید بر لزوم اتقان آراء گفت: آراء محاکم اگر مستند، مستدل و بر اساس مبانی قانونی صادر شود حتی اگر به نفع طرفین هم نباشد، رضایت مراجعین را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود خواستار اعمال سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری، هنگام صدور آراء از سوی قضات شد و افزود: خوشبختانه نهاد‌ها و تاسیسات حقوقی خوبی برای صدور آراء جایگزین حبس در قانون پیش بینی شده است و انتظار داریم همکاران قضایی از این ظرفیت قانونی بیشتر استفاده کنند.

آسیابی با بیان اینکه زندان باید برای مجرمانی باشد که بیرون بودن آن‌ها برای جامعه خطرناک است، گفت: کار زیاد، نباید اثر بدی بر رفتار ما با مردم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: شنیدن حرف مردم و توضیح فرآیند‌های قانونی به زبان ساده برای آنان از مصادیق تکریم ارباب رجوع است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *