رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناتوانی در جذب سرمایه‌گذاری؛ مهم‌ترین ضعف فعلی کشور/ ضرورت مهار نرخ تورم و افزایش ارزش پول ملی

7:00 - 24 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۳۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۷۵ سال گذشته تنها یک یا دوبار در کشور تورم بالای ۵۰ درصد داشتیم و هم اکنون در چنین وضعیتی قرار گرفتیم، لذا مهار نرخ تورم و افزایش ارزش پول ملی برای اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی از اولویت بالایی برخوردارند.
علی آقامحمدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اولویت‌های اقتصادی کشور،  گفت: همانطور که در حکم تنفیذ ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری نیز آمده بود، بحث افزایش و ارتقای ارزش پولی ملی مسئله بسیار مهمی است که به‌عنوان زیرساخت هر نوع اصلاحی در کشور لازم است.

وی با اشاره به اینکه کنترل تورم و رساندن آن به یک حد قابل قبول که فعالیت‌های اقتصادی در آن به‌صرفه باشد نیز ضروری است، ادامه داد: در ۷۵ سال گذشته تنها یک یا دوبار در کشور تورم بالای ۵۰ درصد داشتیم و هم اکنون در چنین وضعیتی قرار گرفتیم، لذا مهار نرخ تورم و افزایش ارزش پول ملی برای اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی از اولویت بالایی برخوردارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: انجام برنامه ریزی منسجم و محله محور برای رسیدگی به وضع مردمی که شاغل هستند، اما درآمد آنها، کفایت مخارج زندگی‌شان را نمی‌دهد، لازم به نطر می‌رسد و در قالب یک طرح توانمندسازی می‌توان این مهم را به سرانجام رساند.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه حمایت دولت از سرمایه گذاران و مانع زدایی در مسیر تولید ضروری است، گفت: عدم جذب سرمایه گذاری مهمترین ضعف فعلی کشور است و ظرف ۱۰ سال گذشته نمود بیشتری نیز پیدا کرده است.

وی با اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر مشاغل مختلف نیز گفت: تعجیل در واکسیناسیون و پیشگری از ابتلای بیشتر این بیماری در جامعه با اعمال قانون و مقررات سختگیرانه نیز از موضوعات پراهمیتی است که باید در دستور کار فوری دولت جدید قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *