شوراهای حل اختلاف در کاهش اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده‌ها موثر هستند

14:28 - 23 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۲۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: از برکات ارجاع پرونده به شورا‌های حل اختلاف، کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه‌های مادی و معنوی و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم است.
- حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان از حوزه‌های قضایی شهر‌های هیدج و صائین قلعه بازدید کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان زنجان در حاشیه این بازدید گفت: از برکات ارجاع پرونده به شوراها ایجاد صلح و سازش، کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه‌های مادی و معنوی و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم است.

وی بر لزوم رسیدگی سریع، دقیق، حضور فعال و مستمر اعضاء در شعب، حضور حداکثری قضات در شعب تاکید کرد و اظهار داشت: قضات شاغل و حاضر در شعب شورا ضمن نظارت برامورات شعب و تلاش برای سازش در پرونده‌ها بر صدور آراء متقن اقدام کنند.

در ابتدای این بازدید که رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان زنجان و معاونین رئیس کل و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان زنجان نیز حضور داشتند، سرپرست شورا‌های حل اختلاف شهرستان ابهر (هیدج و صائین قلعه)  گزارشی از وضعیت ورودی پرونده‌ها به شعب شورا، عملکرد شعب شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش، وضعیت شعب، کاستی‌ها و موانع موجود ارائه کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *