صدور به‌موقع احکام قضایی موجب رضایت‌مندی بیشتر مردم از دستگاه قضایی می‌شود

16:07 - 23 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۲۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن بازدید از دادگستری سقز گفت: اگر وضعیت موجودی پرونده‌های شعبات متعارف و منطقی باشد موجب رضایت بیشتر مردم از دستگاه قضایی خواهد شد.

- حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان همراه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان در دادگستری سقز حضور یافت و با قضات در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان سقز دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: باید تا حد امکان از برکات ویژه این ماه پرفیض و شان استفاده کنیم و از زیارت عاشورا غافل نشویم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان وضعیت دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سقز را از لحاظ تعداد شعب متعارف مثبت ارزیابی و اظهار کرد: اگر وضعیت موجودی پرونده‌های شعبات متعارف و منطقی باشد موجب رضایت بیشتر مردم از دستگاه قضایی خواهد شد و قضات دادسرای سقز سعی کنند تا وضعیت مطلوب موجود را حفظ نموده و سعی در ارتقاء آن داشته باشند.

وی افزود: البته بعضی از شعب دادگاه شهرستان سقز دارای موجودی نامتعارف هستند که لازم است همکاران قضایی و اداری بر اساس آخرین طرح ابلاغی کاهش موجودی شعب و با یک تلاش مضاعف و کار جهادی در مهلت مقرر نسبت به کاهش موجودی این شعب تا حد متعارف اقدام نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ضمن اشاره به اقدام جهادی کادر درمان در خدمت‌رسانی به مردم در دوره شیوع کرونا، افزود: در دادگستری استان کردستان نیز باید در خدمت رسانی به مردم به همین شیوه اقدام شود و رسیدگی به مشکلات مردم اولویت کار همکاران قضایی و اداری باشد.

وی تاکید کرد: بنده مرتبا آمار موجودی پرونده‌های قضایی استان کردستان شامل پرونده‌های وارده و مختومه را رصد می‌کنم و ضروری است تا وضعیت شعب قضایی استان کردستان در چند ماه آینده کاملا سروسامان یابد؛ البته شعبی که در این مدت بهترین عملکرد را داشته باشند مورد تقدیر و تشویق ویژه قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: نحوه قلم زدن همکاران قضایی در صدور رأی پرونده‌ها باید مبتنی بر اصول علمی و قضایی باشد و قضات دادسرا و دادگاه باید در رسیدگی به پرونده‌ها حتی‌الامکان در زمان مشخص و در جلسه اول تحقیقی یا رسیدگی در خصوص صدور حکم اقدام کنند و از تجدید بدون دلیل جلسات به شدت خودداری نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین منصب قضاوت را جایگاه انبیاء، اوصیاء و ائمه عنوان کرد و افزود: قضات پاسخگویی به ارباب رجوع را شخصا انجام دهند و در برخورد با ارباب رجوع باید بسیار صبورانه و با طمانینه عمل کرده و مطلقا نباید نگاه از بالا به پایین به مردم داشته باشیم.

در ادامه این جلسه کیوان جهانی رئیس دادگستری شهرستان سقز به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت دادگستری این شهرستان پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *