رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چند پیشنهاد یک نماینده به وزیر جدید آموزش و پرورش

2:57 - 24 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۲۳۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت‌: آموزش و پرورش نیاز به فردی دارد که تسلط کافی بر روی موضوعات و معضلات داشته باشد از این رو فرد آشنا با این حوزه و مسلط به این امور را می‌طلبد.
احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با میزان در مورد اولویت‌های آموزش و پرورش در دولت جدید گفت: به طور کلی وزیر آموزش و پرورش در یک فضایی گسترده با ۱۵ میلیون دانش آموز و چالش‌های کوچک و بزرک مواجه است، از این رو کار سختی در پیش است و اولویت‌های مهمی در این موضوع قابل پیگیری است.
وی در مورد چالش‌های موجود در آموزش و پرورش گفت: این چالش‌های علاوه بر موضوعات فرهنگی و آموزشی شامل موضوعات مادی از جمله معضلات خود فرهنگیان و چالش‌های معیشت آنان، هزینه‌های جاری مدارس، مسائل آموزشی و امکانات موجود در آن است.

وی با تاکید بر اینکه: یکی از ناکامی‌های موجود آموزش و پرورش عدم اجرای سند تحول در سال‌های گذشته است گفت: موضوع اجرای سند تحول یکی از مطالبات جدی از آموزش و پرورش در دولت جدید است، از این رو حوصله و تسلط مورد نیاز دراین امر نیاز است.

وی افزود:از معضلات مهم و اساسی مادی در حوزه آموزش و پرورش ساماندهی املاک فاقد سند در آن است، و از سویی دیگر موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله موضوعات پرچالش است که این دولت باید مورد نظر و دقت فرار دهد.

نماینده مردم همدان گفت: آموزش و پرورش نیاز به فردی دارد که تسلط کافی بر روی موضوعات و معضلات داشته باشد از این رو فرد آشنا با این حوزه و مسلط به این امور را می‌طلبد.

وی در پایان گفت آنچه آموزش و پرورش به آن نیاز دارد بهره مندی از مدیریتی است که با آن بتواند همه معضلات و مشکلات را شناسایی کند، دست روی آن  معضلات بگذارد و با استفاده از توانمندی‌ها برای حل و رفع آن‌ها برنامه مدون و مشخص تدوین و آن را اجرا کند.  
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *