رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف فسا

12:47 - 22 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۰۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار خبر داد و گفت: با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان فسا خانواده مقتول پس از ۲۱ سال اعلام رضایت کردند.
- حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی اظهار داشت: سال ۱۳۷۹ در یک درگیری و نزاع، فردی به قتل رسید که پس از این حادثه اختلافات شدیدی بین خانواده مقتول و قاتل رخ داد و باعث ناآرامی در محل سکونت این خانواده‌ها شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: خوشبختانه تلاش و کوشش رئیس، دادستان و اعضاء شعبه اول شورای حل اختلاف شهرستان فسا به ثمر نشست و خانواده مقتول از حق خود گذشتند و با عفو و بخشش بی‌قید و شرط، قاتل از چوبه دار نجات یافت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه عفو و گذشت یکی از نشانه‌های تقوای الهی است و بر انجام این مهم در بسیاری از روایات ائمه تاکید و سفارش شده است، باید از اقدام خداپسندانه و کریمانه اولیای دم که نشان از ایمان و صبر آنهاست و سبب ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌گردد، تجلیل و تکریم نمود.

رئیس دادگستری استان فارس با تقدیر از تلاش مصلحین وحکمین قرآنی افزود: بدون شک دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، ریش سفیدان محلی، افراد دارای پایگاه اجتماعی و معتمدین توفیق بیشتری در تعیین تکلیف سریع‌تر زندانیان خواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *