احتیاج صنعت برق به همکاری بیشتر مشترکان/ اختصاص برق به صنایع فولادی برای تأمین اکسیژن بیمارستان‌ها

14:34 - 20 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۶۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
سخنگوی صنعت برق گفت: به دلیل احتیاج بیمارستان‌ها به اکسیژن صنایع فولادی مقداری مصرف برق را به این صنایع اختصاص داده‌ایم تا بتوانند اکسیژن تولید کنند و این اکسیژن را در اختیار بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی قرار بدهند.
مصطفی رجبی مشهدی در برنامه تلویزیونی در توضیح روند مصرف برق در کشور گفت: در حال حاضر هفته گرمی را سپری می‌کنیم و میزان نیاز مصرف برق افزایش قابل‌ملاحظه‌ای پیداکرده است. روز گذشته رکورد جدید ۶۸ هزار و ۱۲ مگاوات که عدد بزرگی است را پشت سر گذاشتیم.
 
سخنگوی صنعت برق گفت: همکاران در صنعت برق تلاش می‌کنند که حداکثر تولید را در نیروگاه‌ها داشته باشیم و شبکه‌های برق در پایداری کامل باشند. نیروگاه برق‌آبی ما امسال محدودیت تولید برق رادارند، ولی علارغم این محدودیت توانسته‌ایم ۵۵ هزار مگاوات نیروگاه‌های برق‌آبی و حرارتی را در مدار تولید داشته باشیم.
 
وی افزود:  فاصله بین تولید و مصرف ۱۲ هزار مگاوات است و لازم است که تمامی مشترکان در کاهش مصرف و مدیریت مصرف به‌خصوص در ساعات اوج مصرف همکاری کامل داشته باشند.

رجبی مشهدی اظهار کرد: به دلیل اینکه بیمارستان‌ها نیاز به اکسیژن‌دارند در صنایع فولادی کشور لازم است مقداری مصرف برق را داشته باشند تا بتوانند اکسیژن تولید کنند و این اکسیژن را در اختیار بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی قرار بدهند. این موضوع خود منجر به افزایش مصرف نسبت به هفته گذشته شده و نا ترازی را قدری بیشتر کرده است.

وی تاکید کرد: استان‌های یزد و هرمزگان افزایش مصرف قابل‌ملاحظه‌ای رادارند و اوج بار این استان‌ها ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است. استان‌های خطی شمال مازندران، گلستان و گیلان ۳۰ درصد نسبت به‌روز مشابه سال گذشته افزایش مصرف انرژی رادارند و این موارد کار را برای ما سخت کرده و تأمین برق را با محدودیت مواجه کرده است.
 
سخنگوی صنعت برق گفت: با تلاش همکاران و همکاری مردم در کاهش مصرف توانسته‌ایم میزان خاموشی‌ها را در روز گذشته ۵۰ درصد کاهش دهیم و امروز نیز خاموشی‌ها نسبت به‌روز گذشته کمتر و در غالب جداول برنامه‌ریزی‌شده است.
 
وی بیان کرد: اگر مردم ۱۰ درصد میزان مصرف خود را کاهش دهند باعث می‌شود حوادث برقی و میزان خاموشی‌هایی که از طریق جداول برنامه‌ریزی‌شده ارائه‌شده کاهش پیدا کند و روزهای پایداری را پشت سر خواهیم گذاشت.


رجبی مشهدی تأکید کرد: امروز تا شنبه روزهای پر باری است و از روز یکشنبه روند کاهش مصرف را با کاهش دما پیش رو خواهیم داشت و همکاری مردم در این چند روز می‌تواند شرایط را برای تأمین برق مشترکان پایدارتر کند.
 
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *