توضیحات مدیر بین الملل فدراسیون بسکتبال درباره بازیکن آمریکایی مهرام

12:25 - 20 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۶۱۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
مدیر روابط بین الملل فدراسیون درباره شایعه حضور بدون مجوز بازیکن مهرام توضیحاتی داد.

ایمان فرزین، مدیر روابط بین الملل فدراسیون بسکتبال درباره انتشار خبری مبنی بر جریمه فدراسیون در رابطه با حضور بدون مجوز «دووان سامرز» بازیکن آمریکایی تیم مهرام در یکی از رسانه‌ها اظهار داشت: بازیکن آمریکایی مجوز بازی (LoC) داشته، اما درخواست صدور مجوز به اشتباه برای فدراسیون بسکتبال ژاپن صادر شده بود، درحالی که بازیکن نامبرده تحت مجوز کشور پورتوریکو فعالیت می‌کرده است.

اینکه بگوییم مجوز نداشته اساساً نادرست است، چرا که در غیر این صورت درخواست صدور LOC جدید نامبرده از سوی فدراسیون بسکتبال کشور اروگوئه به فدراسیون کشورمان ارسال نمی‌شد. بازیکن آمریکایی درحال حاضر در کشور اروگوئه بازی می‌کند و مجوز بازی وی توسط فدراسیون کشورمان تایید و توسط فیبا صادر گردیده است.

وی همچنین درباره محرومیت یا جریمه فدراسیون بسکتبال ایران افزود: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد. یک عدم هماهنگی بین مسئول قبلی امور بین الملل و کمیته مسابقات رخ داده بود که باتوجه به اینکه تنها یک سوء تفاهم (نه تخلف) وجود داشته و فدراسیون بسکتبال کشورمان نیز همواره همسو و همگام با قوانین فدراسیون بین المللی بسکتبال حرکت کرده، هیچ جریمه یا محرومیتی علیه کشور ما درنظر گرفته نشده است. من تعجب می‌کنم چطور برخی رسانه‌ها بدون استناد به منابع معتبر، اخباری را در ضدیت با فدراسیون کشورمان منتشر می‌کنند.

فرزین در پایان ضمن تاکیید بر لزوم استناد رسانه‌ها به سایت رسمی فدراسیون بسکتبال گفت: هرگونه رای انضباطی شامل جریمه یا محرومیت، باید رسماً به فدراسیون‌ها یا باشگاه‌های عضو ابلاغ و اطلاع رسانی شود و در مورد بازیکن تیم مهرام، حتی پرونده انضباطی نیز تشکیل نشده بود، چه برسد به صدور رای جریمه یا محرومیت، مجدداً تاکید می‌کنم این مسئله تنها یک سوء تفاهم بوده و هیچگونه تخلفی از سوی فدراسیون ما صورت نگرفته است.

در همین راستا از کلیه رسانه‌های ورزشی خواهش می‌کنم اخبار مربوط به بسکتبال کشور را تنها از طریق سایت و کانال‌های رسمی فدراسیون بسکتبال دنبال کرده و از استناد به شایعات بی‌پایه و اساس مطرح شده در محافل غیررسمی خودداری نمایند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *