رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن میزان ظرفیت ذخیره‌سازی گندم استان کرمانشاه

11:45 - 20 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۵۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: میزان ظرفیت ذخیره‌سازی گندم این استان را یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد که ۳۰۰ هزار تن آن دولتی و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن خصوصی است.
- بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، ماشاالله ارویسی افزود: وصول مطالبات یکی از اقدامات اساسی این اداره کل است که از اوایل سال ۱۳۹۸ برنامه تخلیه فیزیکی، انبارگردانی و به‌روز آوری حساب‌ها با وصول تمام مطالبات دولتی اجرا شده و از ظرفیت کارخانجات استان و سیلو‌های بخش خصوصی و دولتی در زنجیره گندم و آرد بهره‌برداری می‌شود.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه شرایط مدیریت زنجیره‌ی گندم، آرد و نان استان را مطلوب اعلام کرد و گفت: تمامی فرایند‌ها از خرید تضمینی، تجهیز و نگه‌داری مراکز و ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی، تأمین به‌موقع کالا‌ها و مسائل مالی و گزارش‌های آن به موقع در حال انجام است و شاهد ثبات در این فرایند‌ها هستیم.

ارویسی عنوان کرد: در سال گذشته سیلوی بخش خصوصی ثلات باباجانی با توجه به نیازی که به مرکز ذخیره‌سازی احساس می‌شد، ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: مراکز و تاسیسات نگه‌داری بخش دولتی نیز به طور مرتب در هر سال تجهیز و تعمیر می‌شوند تا گندم و سایر کالا‌های اساسی به صورت با کیفیت در این مراکز ذخیره‌سازی شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اظهار کرد: سیلوی اسلام آباد به امکانات سطح‌سنج و نمونه‌بردار اتوماتیک تجهیز شده تا کار خرید و نگه‌داری گندم در این مرکز با سهولت و دقت بالا انجام شود.

ارویسی میزان ظرفیت ذخیره‌سازی گندم این استان را یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد که ۳۰۰ هزار تن آن دولتی و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن خصوصی است.

وی میزان سرانه مصرف گندم در هر ماه را ۱۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: برای تامین گندم و آرد استان مشکلی وجود ندارد.

ارویسی میزان تولید گندم استان را بیش از نیاز مصرفی اعلام کرد که مازاد آن بر اساس برنامه حمل شرکت بازرگانی دولتی ایران به استان‌های خراسان، قم، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد ارسال می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه میزان خرید گندم این استان را تاکنون ۴۲۰ هزار تن اعلام کرد که روز‌های پایانی پروژه خرید در این استان سپری می‌شود.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *