سایه کرونای دلتا بر بحران بهداشتی جهان

0:45 - 21 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۳۲۰
شمار مبتلایان به کرونا به ویژه سویه دلتا طی روزهای اخیر در آمریکا، اراضی اشغالی و اروپا افزایش یافته است.

- موارد ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن در آمریکا در بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته قرار دارد که به دلیل گسترش سریع سویه دلتا در مناطق مختلف این کشور است.

بر اساس آمار رویترز از داده‌های بهداشت عمومی آمریکا، در سراسر آمریکا تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ برای ۳ روز متوالی به طور متوسط ۱۰۰ هزار نفر بوده است و بر این اساس تعداد مبتلایان در هفته گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

شدت شیوع این ویروس در لوئیزیانا، فلوریدا و آرکانزاس، بیشتر است.

تعداد بستری شدن‌ بیماران در بیمارستان‌های آمریکا ۴۰ درصد افزایش یافت و مرگ و میر در هفته گذشته ۱۸ درصد افزایش را در آرکانزاس ثبت کرد.

بر اساس این تجزیه و تحلیل، فلوریدا رکورد بستری شدن در بیمارستان را برای ۸ روز متوالی ثبت کرد.

تعداد کودکانی که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده‎اند در سراسر آمریکا در حال افزایش است.

کارشناسان بهداشتی معتقدند احتمال ابتلا به سویه دلتا در کودکان بیشتر از سویه آلفاست.

ایالت‌هایی از جمله کالیفرنیا، نیویورک و ویرجینیا واکسیناسیون یا آزمایش هفتگی را برای کارمندان در این ایالت‌ها و همچنین چندین شهر اجباری کردند.

از طرفی دیگر بخش بهداشتی رژیم صهیونیستی به تازگی بیش از ۵ هزار مورد جدید ابتلا به کووید -۱۹ را ثبت کرد که بالاترین آمار در نیم سال گذشته است.

بر اساس گزارش‎ها، اخیرا ۵ هزار و ۱۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در اراضی اشغالی به ثبت رسیده است.

تعداد کشته‌ها و افراد با بیماری جدی نیز به طور پیوسته در حال افزایش است.

بر اساس آخرین آمارها، تعداد مبتلایان فعال در حال حاضر در اراضی اشغالی بیش از ۳۴ هزار نفر و تعداد افراد بستری به دلیل ابتلا به کووید-۱۹، ۳۷۳ نفر است.

دفتر بهداشتی رژیم صهیونیستی وضعیت ابتلا به کووید-۱۹ در اراضی اشغالی را نگران کننده خوانده و اعلام کرد که محدودیت‌های تازه‌ای برای مقابله با این ویروس اعمال خواهد شد.

با توجه به وضعیت همه گیری کرونا در اراضی اشغالی، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که اراضی اشغالی را در فهرست مراکز پر خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار داده است.

همچنین این نهاد از شهروندان آمریکایی خواست تا در صورت امکان به اراضی اشغالی سفر نکنند و یا اگر سفری ضروری در پیش دارند حتما واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

کرونا در ایتالیا

وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد که این کشور به تازگی ۲۲ مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که ۲ برابر آمار مرگ و میر روز قبلی است.

ایتالیا از زمان شیوع ویروس کووید-۱۹ در فوریه سال گذشته، بیش از ۱۲۸ هزار مورد مرگ را ثبت کرده است، که دومین رتبه در آمار مرگبار را در اروپا پس از انگلیس و هشتمین را در جهان داراست.

این کشور تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد ابتلا را شناسایی و ثبت کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *