هشدار کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی/ رایزنی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان با محوریت ایران

8:06 - 19 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۱۸۳
هشدار پیونگ یانگ به واشنگتن و سئول، گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان و ثبت یک مورد مرگ بر اثر ابتلا به بیماری ماربورگ در گینه، مهم‌ترین خبر‌های و رویداد‌های جهان در ساعات گذشته هستند.
مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا

براساس جدیدترین آمار‌ها تاکنون ۲۰۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۱۵۷ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شدند و ۴ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۸۷ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

*هشدار آمریکا به شهروندانش در مورد سفر به اراضی اشغالی

«مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها» آمریکا، ضمن قرار دادن نام فلسطین اشغالی در فهرست مناطق پر خطر از نظر شیوع بیماری کرونا، به شهروندانش درباره سفر به اراضی اشغالی هشدار داد.

*گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان»، همتای سعودی خود درباره تحولات منطقه‌ای گفت و گو و ادعا‌های مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله به کشتی «مرسر استریت»، را تکرار کردند.

*هشدار پیونگ یانگ به آمریکا و کره جنوبی

کره شمالی اعلام کرد، آمریکا و کره جنوبی با انجام رزمایش نظامی، خود را در معرض تهدید‌های امنیتی قرار می‌دهند.

*سفر زلمای خلیلزاد به دوحه

وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد با اعزام «زلمای خلیلزاد»، نماینده این کشور در امور افغانستان به «دوحه» قطر، محل برگزاری مذاکرات صلح افغانستان، تلاش می‌کند روند صلح در افغانستان را تسهیل کند.

*تاکید کاخ سفید بر حمایت از رژیم صهیونیستی

براساس اعلام کاخ سفید، «کامالا هریس»، معاون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، در تماس تلفنی با «اسحق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی، تعهد آمریکا به تامین امنیت رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد.

*حمله به کاروان نظامی آمریکا در عراق

یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان «بابِل» عراق هدف قرار گرفت.

*افزایش شمار قربانیان آزار جنسی فرماندار نیویورک

در حالی که تاکنون ۱۱ زن از «اندرو کومو»، فرماندار دموکرات «نیویورک» به دلیل آزار جنسی شکایت کرده بودند، ۲ زن دیگر برای طرح شکایت علیه کومو با دفتر دادستانی تماس گرفتند.

*ثبت یک مورد مرگ بر اثر ویروس مرگبار ماربورگ در گینه

سازمان بهداشت جهانی به نقل از مقام‌های بهداشتی «گینه» اعلام کرد یک مورد مرگ به دلیل ابتلا به ویروس مرگبار «ماربورگ» در این کشور ثبت شد. ماربورگ، بیماری کشنده‌ای مانند «ابولا» است.

*حمله به ساختمان پیشین بی بی سی

معترضان ضد واکسن در انگلیس به مرکز تلویزیونی شبکه خبری «بی بی سی» که اکنون در اجاره شبکه تلویزیونی دیگری است، حمله کردند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *