استاندار تهران: هر تجمعی در محرم باید براساس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد

16:57 - 18 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۰۴۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار تهران گفت: هر تجمعی در محرم باید براساس رعایت دستورالعمل‌ها باشد، برای عزاداری نیز از سوی کمیته اجتماعی انتظامی امنتیی دستورالعملی تدوین شده و از هیئت‌های مذهبی می‌خواهیم ضمن عزاداری شاهد شیوع بیماری کرونا در سطح کشور نباشیم.

- «انوشیروان محسنی‌بندپی» امروز پس از جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: متاسفانه در کل کشور و استان تهران روند بیماری در میزان بیماران سرپایی، بیماران بستری و بیماران فوتی افزایشی است.

استاندار تهران گفت: رابطه معناداری بین کاهش فاصله‌گذاری و رعایت دستورالعمل‌ها با افزایش ابتلا وجود دارد.

وی عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد کمیته حقوقی صیانت از حقوق سلامت آحاد جامعه شکل بگیرد.

محسنی‌بندپی افزود: این کمیته با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضایی، دادگستری، نیروی انتظامی و با محوریت معاونت بهداشت ستاد کرونای استان تشکیل می‌شود از اقدامات آن پایش صنوف و دستگاه‌هایی است که دستورالعمل‍‌های بهداشتی را را رعایت نمی‌کنند و این مسئله را از طریق حقوقی پیگیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: در ۵ هفته گذشته پاساژها، پایانه‌ها، رستوران دارها، تالاردار‌ها از صنوفی هستند که شاهد کاهش فاصله‌گذاری در آن‌ها هستیم. قرارشد به این‌ها کتبی اخطار داده شود.

محسنس‌یندپی گفت: با توجه به افزایش درمانگاه‌های سرپایی که بسیار هم اثربخش است و نیاز به بستری بیماران نیست مقرر شد معاونت درمان ستاد کرونا در استان برای تدوین دو پروتکل اقدام کند؛ نخست پروتکل برای مراقبت‌های بیماران سرپایی و دیگری برای بیمارانی که ترخیص می‌شوند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد در رابطه با تامین منابع مالی و انسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی بود، بیان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی بدترین شرایط مالی را دارند.

وی افژود: مصوب شد که به ستاد ملی ارسال شود با توجه به پایین‌آمدن درآمد‌های ویژه دانشگاه‌ها کمک ویژه‌ای شود با توجه به کمبود نیرو نیز اگر قرار باشد سیکل استخدام طی شود، با مشکل مواجه می‌شویم.

محسنی‌بندپی تاکید کرد: مقرر شد از ظرفیت شهرداری، درمانگاه و هلال احمر برای کمک به ۱۰۷ مرکز تجمیع واکسن استفاده شود. در روز گذشته ۹۵ هزار تزریق واکسن را در استان تهران داشته‌ایم. ما امیدواریم با این اقدامات بتوانیم این آمار را حفظ کنیم.

وی گفت: هر تجمعی باید براساس رعایت دستورالعمل‌ها باشد، برای عزاداری نیز کمیته اجتماعی انتظامی امنتیی پروتکلی تدوین شده و از هیئت‌های مذهبی خواهش کنیم که هم عزاداری داشته باشیم و هم شاهد شیوع بیماری کرونا در سطح کشور نباشیم.

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *