رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آموزش و پرورش باید از خط و خطوط سیاسی به دور باشد

10:47 - 18 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۹۳۵
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت‌:آموزش و پرورش دولت جدید باید از سیاسی کاری و خط و خطوط سیاسی به دور باش چرا که تا به امروز سیاسی کاری آسیب‌های زیادی را به تعلیم و تربیت وارد کرده است.
مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با میزان در مورد ویژگی های وزیر آموزش و پرورش در دولت جدید گفت :بعضی خصوصیات شامل عدالت طلبی، پاک دستی، فساد ستیزی، وجهه علمی و پژوهشی و سابقه اجرایی مفید و موثر در همه مسئولین و وزا باید مشترک باشد. 

وی ادامه داد:آموزش و پرورش به جهت گستردگی کار و اهمیت تعلیم و تعلم به طور طبیعی حوزه حساسی است حتی الامکان بهتر است شخصی که انتخاب می شود از قشر فرهنگیان باشد تاجامعه فرهنگیان را درک کند، با مشکلات آن ها آشنا باشد و سوابق قابل قبول و موفق در این زمینه در گذشته داشته باشد است.

وی افزود:باید توجه کرد که صرف رزومه‌های ورم کرده حمل بر موفقیت افراد نیست، در عالم واقع هم باید دید این افراد توانسته اند کاری به انجام برسانند و موفق شوند یا ناکام بوده اند.

وی گفت: آموزش و پرورش دولت جدید باید از سیاسی کاری و خط و خطوط سیاسی به دور باشد چرا که تا به امروز سیاسی کاری آسیب‌های زیادی را به تعلیم و تربیت وارد کرده است.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به اینکه  آموزش و پرورش بازوی مهمی برای حل مشکلات فرهنگیان خواهد بود، باید تلاش کند که بتواند بسیاری از مسائلی را که ایجاد می‌شود در درون خود آموزش و پرورش حل کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در مورد مطالباتی که به طور کلی باید از آموزش و پرورش در دولت جدید داشت، گفت: یکی از مطالبات اجرای درست سند تحول است چرا که همچنان سند تحول آموزش به معنای واقعی کلمه اجرا نشده است.

وی ادامه داد: دغدغه و مطالبات دیگری، چون معیشت فرهنگیان موضوعی است که وزیر جدید نباید به آن بی توجه باشد، مدارس غیر انتفاعی باید سامان داده شوند، مدارس پیش دبستانی به لحاظ تربیتی رها شده و به لحاظ فرهنگی دچار بحران است.

وی در پایان اظهار کرد: دغدغه و رسالت اصلی وزیر آموزش و پرورش باید تعلیم و تربیت به دور از هر گونه جو سازی سیاسی باشد و حل چالش‌های بدنه آموزش و پرورش باید محور مهم  و مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *