شاهکار آقای خاص و الماس کاراته ایران در توکیو؛ به عمل کار برآید

9:13 - 18 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۷۶۶
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سجاد گنج‌زاده برای تک تک مبارزات خود برنامه داشت و تجربه و روحیه جنگندگی او باعث شد بی‌حرف و حدیث فینالیست شود.

کارنامه کاراته ایران در المپیک توکیو با تک مدال طلای ارزشمند سجاد گنج زاده بسته شد تا مطابق انتظار این شهرام هروی و شاگرد با غیرتش باشند که دست کاراته ایران را در روز‌های سخت می‌گیرند.

زمانی که اعلام شد بهمن عسگری المپیک را از دست داده است، انگار دنیا روی سر کاراته خراب شده بود و مسئولیت هروی و گنج‌زاده هر روز بیشتر از روز قبل می‌شد، اما غیرت، مهارت و جسارت آن‌ها باعث کسب اولین و شاید آخرین طلای کاراته ایران در تاریخ المپیک شد.

آقای خاص کاراته ایران در طول مسابقات سجاد هربار برایش کارت کشید، به نتیجه رسید و ثابت کرد با فاصله بسیار زیادی بهترین مربی کاراته ایران و حتی یکی از بهترین‌های دنیاست.

از سوی دیگر سجاد گنج‌زاده که با دستی شکسته پا به این میدان بزرگ گذاشته بود برای تک تک مبارزات خود برنامه داشت و تجربه و روحیه جنگندگی او باعث شد بی حرف و حدیث فینالست شود.

الماس کاراته ایران در دیدار نهایی در همان ثانیه‌های ابتدایی با ضربه‌ای که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان امتیاز نداشت، ۳ امتیاز از رقیب عقب افتاد بار‌ها برای جبران نتیجه تلاش کرد و در نهایت با ضربه خطای کاراته کای عربستان نقش بر زمین شد و داوران این دیدار در نهایت رای به پیروزی سجاد دادند.

این طلای ارزشمند در حالی به دست آمد که عدم حضور عسگری، پورشیب و امیر مهدی‌زاده در المپیک فشار روانی زیادی روی دوش هروی و گنج‌زاده گذاشته بود و این استرس را میشد از شادی‌های سجاد پس از هر پیروزی به شدت حس کرد، اما در نهایت حق به حقدار رسید و کاراته ایران سرانجام در المپیک طلایی شد.

کاراته طلایی شد تا ثابت شود هروی آقای خاص کاراته ایران است، سجاد گنج‌زاده الماس تیم ملی محسوب می‌شود و برای کسب افتخارات بزرگ باید در عمل موفق بود و با بهانه تراشی و خرف زدن کاری پیش نمی‌رود.

امید است این رشته پرافتخار مسیر درستی را برای ادامه کار خود پیش بگیرد تا بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتر این رشته در رقابت‌های جهانی و خصوصا بازی‌های آسیایی چین باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *