رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۵ نکته برای محافظت از صندلی‌های چرمی اتومبیل

2:50 - 18 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۷۵۳
صندلی‌های چرم در فواصل گرم سال ممکن است آسیب ببینند، به همین منظور چند روش محافظت از این صندلی‌های چرم را برای شما آماده کردیم.

- باشگاه  خبرنگاران نوشت: بسیاری از اجزا و قطعات خودرو‌ها و وسایل نقلیه در تابستان به دلیل گرما آسیب می‌بیند. از جمله موارد مهمی که ممکن است آسیب ببیند و خراب شود، صندلی‌های چرمی هستند، زیرا در صورت بی‌توجهی، ممکن است در اثر گرما و اشعه ماورابنفش ترک خورده و رنگ خود را از دست بدهند. برای نگهداری صندلی‌های ماشین باید چند نکته را رعایت کنید.

نکاتی برای سالم ماندن صندلی‌های چرمی

۱- نباید هیچگونه آلودگی، گرد و غبار روی صندلی‌ها باقی بماند، زیرا با چسبیدن کثیفی‌ها بر روی صندلی‌ها ممکن است برای پاک کردن آن به دردسر بیفتید، مجبور شوید پارچه چرمی را محکم بشویید و به آن آسیب بزنید.

۲- اگر لکه‌هایی روی چرم وجود دارد، با استفاده از اسفنج و ماده تمیز کننده ملایم، با در نظر گرفتن پاک شدن اسفنج در یک جهت، آن را تمیز کنید و سپس صندلی‌ها را با پارچه مرطوب دوباره پاک کنید.

۳- پس از تمیز کردن صندلی‌ها برای محافظت در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید، از کرم ضد آفتاب خودرو بر روی تمام قسمت‌ها استفاده کنید تا صاف و نرم شود و از ترک خوردن آن جلوگیری شود.

۴- اگر صندلی‌های چرمی سوراخ دار دارید، از مواد شوینده روی صندلی‌ها خودداری کنید، در عوض، برای تمیز کردن چرم، از برس مو استفاده کنید، سپس با یک پارچه آن را خشک کنید.

۵- کارشناسان همچنین درباره استفاده از پاک کننده‌های منزل، حتی در صورت رقیق شدن، برای تمیز کردن صندلی‌های چرمی هشدار دادند، زیرا ممکن است در نهایت منجر به ترک خوردن چرم و آسیب دیدن آن شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *