ساوه‌شمشکی: واگذاری ۲۰ ساله پیست دیزین از عجایب ورزش ایران است

7:45 - 18 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۷۳۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دبیر فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی گفت: با مکاتباتی که انجام دادیم قرار است شهریورماه سال آینده نیز میزبانی مسابقات جام جهانی اسکی روی چمن باشیم.

بهرام ساوه‌شمشکی در گفت‌وگو با میزان، درباره لغو جام جهانی اسکی روی چمن که قرار بود طی روز‌های ۳۱ شهریور و اول مهر ماه در ایران و پیست دیزین برگزار شود، اظهار داشت: تا حدودی کار‌ها برای میزبانی شایسته ایران انجام شده بود، اما از آنجایی که تجهیزات مورد نیاز از سوی پیمانکار شرکت توسعه و نگعهداری اماکن ورزشی آماده نشد، مجبور شدیم پیش از اتمام زمان مقرر، انصراف خود از میزبانی این دوره را به فدراسیون جهانی اعلام کنیم. نمی‌توان گفت بین فدراسیون اسکی و شرکت توسه و تجهیز اختلاف وجود دارد، اما پیمانکار این شرکت نتوانست به تعهداتش عمل کند و ما هم مجبور شدیم مسابقات را لغو کنیم. خوشبختانه با مکاتباتی که انجام دادیم قرار است شهریورماه سال آینده نیز میزبانی مسابقات جام جهانی اسکی روی چمن باشیم.

دبیر فدراسیون اسکی در خصوص اعزام تیم ملی اسکی روی چمن به مسابقات قهرمانی جهان در جمهوری چک گفت: طبق برنامه قرار است تیم ملی اسکی روی چمن ایران روز ۱۵ شهریور ماه با ترکیب دو پسر و یک دختر عازم مسابقات جهانی در جمهوری چک شود. برای انتخاب نفرات نهایی برنامه داریم یک سری مسابقات انتخابی در هفته آینده برگزار کنیم تا آماده‌ترین اسکی‌باز‌ها راهی رقابت‌های جهانی چِک شوند. با توجه به نتایج خوبی که در رقابت‌های قبلی در کشور ایتالیا گرفتیم، به کسب مدال در چک نیز امیدواریم.

وی افزود: علاوه بر این برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه رول اسکی داریم و قرار است یک یا دو مسابقه در این بخش تحت عنوان جایزه بزرگ برگزار کنیم. در نظر داشتیم این رقابت‌ها را در استان‌هایی مانند البرز و اردبیل برگزار کنیم، اما با توجه به شرایط محدود کننده و سخت کرونایی مجبور شدیم فعلا تا مساعد شدن شرایط سلامتی در جامعه، صبر کنیم و آن موقع، زمان دقیق برگزاری این رقابت‌ها را اعلام کنیم. اگر مشکل خاصی پیش نیاید رقابت‌های جایزه بزرگ رول اسکی را پس از ایام سوگواری ماه محرم برگزار خواهیم کرد.

ساوه‌شمشکی در خصوص واگذاری ۲۰ ساله و طولانی مدت پیست اسکی دیزین از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به صورت برگزاری مزایده، خاطرنشان کرد: واقعا واگذاری پیست دیزین به مدت ۲۰ سال از عجایب تاریخ اسکی و حتی ورزش ایران است. جالب آنجاست این اقدامات از سوی شرکت توسعه و تجهیز در حالی رخ داده که وزیر فعلی، باتوجه به اتمام کار دولت دوازدهم، عملا نقش تعیین کننده قبلی را ندارد و از سوی دیگر هنوز تکلیف کابینه دولت جدید و وزیر ورزش و جوانان جدید مشخص نشده و معلوم نیست که آیا وزیر آینده ورزش و جوانان با انجام چنین مدل واگذاری، آن هم به این مدت طولانی موافق است یا خیر.

وی تصریح کرد: این اقدامات کاملا بودار و مشکوک است و فکر می‌کنم برخی دست‌های پشت پرده در برگزاری هر چه سریع‌تر مزایده جهت واگذاری پیست دیزین دست دارند. برای جلوگیری از این قضیه، به وزارت ورزش و جوانان و همچنین شرکت توسعه و تجهیز نامه زدیم تا ان‌شاءلله روی این موضوعه نظارت داشته باشند. حتی برای نوسازی و تجهیز پیست اسکی دیزین هیچ نظر کارشناسی از فدراسیون اسکی نگرفتند و معلوم نیست بر چه پایه و اساسی کار‌ها پیش می‌رود. حتی قرار بود یک فضای مشخص در پیست دیزین برای فدراسیون اسکی در نظر گرفته شود و مابقی به مزایده گذاشته شود، اما این کار‌ها هم نشد.

دبیر فدراسیون اسکی در پایان گفت: زمانی هم امور مربوط به مزایده و ثبت نام را آغاز کردند که نه من حضور داشتم و نه رییس فدراسیبون، زیرا من به عنوان ناظر و رییس فدراسیون هم به عنوان سرپرست تیم ملی در مسابقات جهانی ایتالیا حضور داشتیم و نمی‌دانم چرا زمان ثبت نام برای مزایده را موقعی انتخاب کردند که کسی از فدراسیون حضور نداشت تا اجازه انجام چنین کار‌هایی را ندهد. امیدوارم در روز‌های آینده خبر‌های خوبی از پیست دیزین بشنویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *